GLS, jedna z największych i bardziej rozpoznawalnych firm kurierskich w Polsce. W drodze do zeroemisyjności, zamówiła 100 Fordów E-Transit w długościach L3 oraz L4 o maksymalnej mocy 184 KM i pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh. Wszystkie samochody pochodzą z serii 350, co oznacza, że ich dopuszczalna masa pojazdu wynosi 3500 kg.
– To kolejny krok do elektryfikacji naszej floty i działanie zgodne z naszym programem Climate Protect. Naszą ambicją jest osiągnięcie w 2045 roku całkowitej zeroemisyjności, dlatego realizujemy wiele działań, które do tego prowadzą. Jako jeden z największych operatorów logistycznych na polskim rynku mamy świadomość, że rewolucja musi dokonać się przede wszystkim w transporcie, a kluczowa jest redukcja liczby samochodów spalinowych. Chcemy, by wszystkie nowe E-Transity wyjechały w trasę jeszcze w tym roku. W planach mamy również zwiększenie przy naszych filiach liczby ładowarek elektrycznych – powiedziała Justyna Glaza, environmental manager GLS Poland.
Wszystkie samochody będące przedmiotem zamówienia są wyposażone m.in. w system SYNC 4 z 12-calowym wyświetlaczem dotykowym, wbudowaną nawigacją satelitarną czy bezprzewodowymi aktualizacjami. W pojazdach znajduje się także automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamery 360 stopni, a także cały zestaw systemów bezpieczeństwa, system zapobiegania kolizjom (Collision Mitigation System) z funkcją automatycznego hamowania (Active Braking), system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu (LKW), układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA) czy tempomat. Komfort pracy kurierów podnoszą także automatyczne wycieraczki oraz światła.
– GLS Poland jest kolejną dużą firmą, która zaufała naszym samochodom elektrycznym. Jesteśmy przekonani, że kierowcy będą zadowoleni z codziennego użytkowania pojazdów, co będzie dla nas najlepszym potwierdzeniem słuszności strategii, którą obrał Ford. Podmioty takie jak GLS odgrywają ważną rolę w walce ze zmianami klimatu. Firma ta jest także jednym z pionierów rynku w wielu sferach społecznych i teraz po raz kolejny pokazuje kierunek rozwoju konkurentom – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska. – Zaś trendy flotowe wyraźnie pokazują, że zarówno pojazdy zelektryfikowane, jak i całkowicie elektryczne są w tej chwili najbardziej pożądanymi przez klientów instytucjonalnych – zakończył Attila Szabó.