Nie mając swojego elektryka, Huawei od kilku już lat aktywnie działa w sektorze motoryzacyjnym poprzez współpracę z markami samochodowymi w tym obszarze. Firma intensywnie inwestuje w technologie motoryzacyjną i oferuje rozwiązania, zarówno w segmencie oprogramowania, jak i sprzętu, które są implementowane do zelektryfikowanych pojazdów. Przykładem jest Aito M5, czyli hybrydowy owoc kooperacji chińskiego giganta IT z chińsko-amerykańską firmą Seres. Model ponoć nieźle sprzedaje się na rynku chińskim. Zdaniem przedstawiciela Huawei w naszym kraju, możliwy jest międzynarodowy debiut Aito M5 w Polsce.
W modelu zastosowano m.in. system operacyjny Huawei HarmonyOS. Warto przypomnieć, że Seres jest od zeszłego roku obecny w Polsce poprzez firmę Busnex, która sprzedaje u nas model Seres 3 i jeszcze w tym roku zapowiada poszerzenie oferty. Warto wspomnieć, że potentat technologiczny już wcześniej wspomógł Seresa w modernizacji modelu SF5, który można kupić w chińskich salonach Huawei.
Długoterminowy aspekt
– Już widzimy, że co-brandowy samochód w Chinach Aito M5, osiąga naprawdę dobrą sprzedaż, a wciąż jesteśmy nastawieni na długoterminowy aspekt tego projektu. Jak wspomniał Derek Yu, President, Central Eastern Europe, Nordic & Canada, Huawei Consumer Business Group, ostatnie 5 lat inwestowaliśmy w tym obszarze i po jakimś czasie kiedy ten samochód (Aito M5) umocni się w Chinach będziemy podejmować z nim działania międzynarodowe. Chcemy być systematycznie w kontakcie z naszymi partnerami. Być może w przyszłości np. międzynarodowa (europejska – przyp. red.) premiera samochodu odbędzie się w Polsce – powiedział w rozmowie z ISBtech Martin Sun, dyrektor zarządzający Huawei CBG Poland.
Wypowiedź dostępna w linku: https://www.isbtech.pl/2022/07/huawei-widzi-potencjal-w-rynku-samochodow-elektrycznych/
Z napędem Huawei DriveONE
Technologiczna firma chce współpracować z doświadczonymi partnerami, aby „tworzyć lepsze pojazdy o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego”. Na przykład w 2019 roku Huawei opatentował swój pierwszy radar LiDAR, który może mieć szerokie zastosowanie w przemieszczaniu się w ruchu ulicznym.
Aito M5 jest PHEV-em wyposażonym w napęd Huawei DriveONE. Jak twierdzi producent, pojazd potrafi przejechać na jednym ładowaniu prawie 1200 km (NEDC). W hybrydzie zainstalowano akumulatory o pojemności 40 kWh (czas ładowania w przedziale 20- 80% z gniazda 230 V trwa ok. 5 godzin). Wartość całego układu wynosi 213 kWh, a przyspieszenie do „setki” zajmuje 4,4 s.
Aito M5 jest dostępny na rynku chińskim w cenie od ok. 250 tys. CNY (ok. 180 tys. zł).
Źródło: na podstawie ISBtech, własne, fot. Huawei