Forda poinformował, że jego całkowity udział w amerykańskim rynku zwiększył się w czerwcu do 12,9%. Ogólna sprzedaż w branży motoryzacyjnej spadła o 11%, natomiast wyniki Forda poprawiły się o 31,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zwiększenie udziału w rynku Ford zawdzięcza przede wszystkim autom z serii F, modelom Explorer i Expedition oraz silnej ekspansji pojazdów z napędem elektrycznym, których sprzedaż w szóstym miesiącu roku wzrosła o niemal 77 % w porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego. W czerwcu producent zajął drugie miejsce po Tesli w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA.
Największym zainteresowaniem kierowców cieszą się modele z serii F, elektryki oraz SUV-y. Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych producenta wzrosła w ubiegłym miesiącu o 76,6%, . Do rąk nowych klientów trafiło w czerwcu łącznie 4 353 pojazdy. Dla połączonego portfolio elektryków: F-150 Lightning, Mustanga Mach-E i E-Transita, ponad 70% nabywców to nowi klienci marki Ford.
F-150 Lightning hitem
W czerwcu Ford sprzedał 1 837 sztuk F-150 Lightning, a ponad 75% osób, które zarezerwowały elektrycznego pick-upa to klienci innych, konkurencyjnych marek. Model zyskał miano najlepiej sprzedającej się elektrycznej półciężarówki. W krótkim czasie obecności tego auta na rynku, producent sprzedał już łącznie 2 296 sztuk, obejmując tym samym prowadzenie w segmencie elektrycznych pick-upów. W czerwcu, Ford zajął drugie po Tesli miejsce w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA. Zainteresowanie nowymi samochodami wśród klientów nie słabnie. Liczba sprzedaży detalicznej pochodzącej z wcześniej złożonych zamówień utrzymało się w czerwcu na rekordowym poziomie około 50%.
Segment F góruje
Wyniki pojazdów serii F wzrosły o 26,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym, stanowiąc 37,9% ogólnej sprzedaży Forda (w porównaniu z 32% w maju). Samochody z tej gamy górują w segmencie półciężarówek i umacniają się na pozycji lidera segmentu po pierwszym półroczu 2022 roku, wyprzedzając zajmującego drugie miejsce konkurenta o około 40 000 sprzedanych aut. Co ciekawe prawie 60% procent sprzedaży detalicznej serii F pochodziło z wcześniej złożonych zamówień.
Pickupy jak zwykle popularne
Łączna sprzedaż pickupów Forda, w tym serii F, Rangera i Mavericka, wzrosła o 26,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy łącznej sprzedaży samochodów z tego segmentu na poziomie 66 663 sztuk. W konsekwencji udział Forda w rynku pickupów wzrósł o około 7% w stosunku do roku 2021 r i wyniósł w czerwcu 29%. Warto podkreślić, że to najwyższy udział wśród wszystkich marek oferujących ten rodzaj samochodów.
Elektryczny Transit bez konkurencji
Ford Transit, czyli najpopularniejszy van użytkowy w Ameryce, poprawił swoje wyniki o 73,6% (w porównaniu z rokiem ubiegłym). Sprzedaż całkowicie elektrycznej wersji tego samochodu wyniosła w USA 3 008 sztuk (do czerwca br.). Producent podkreśla, że liczba ta, to ponad 16 razy więcej niż łączna sprzedaż wszystkich pozostałych amerykańskich elektrycznych samochodów dostawczych.
Źródło: na podstawie Ford