Mitsubishi Motors Europe ogłosiło ofertę układów napędowych, w które będzie wyposażony model ASX nowej generacji. W ofercie, oprócz typowych „benzyniaków” (pojemność od 1,0 poprzez 1,3 do 1,6 litra – od 91 KM do 160 KM) będzie model plug-in (PHEV) wyposażony w dwa silniki elektryczne i akumulator o mocy 10,5 kW/h, połączone z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra (160 KM) i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. Nowa odsłona ASX zostanie zaprezentowana we wrześniu 2022 roku, a do sprzedaży wejdzie wiosną 2023 roku.
Na platformie CMF-B
Wersja plug-in jak podkreśla producent jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach Sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących technologię PHEV i konstrukcję SUV-a. Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, a jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.
Szeroka oferta
– Nowa generacja modelu ASX jest bardzo konkurencyjnym produktem, oferującym wybór spośród bardzo konkurencyjnych na rynku układów napędowych. Wymagania klientów w europejskim segmencie B pojazdów typu SUV są zazwyczaj bardzo zróżnicowane, dlatego ważne jest, aby nasza oferta produktowa była równie szeroka, co pozwala sprostać potrzebom klientów. Jesteśmy przekonani, że nowy ASX spełni te oczekiwania, jako wszechstronny SUV, oferujący gamę najnowszych silników benzynowych oraz układów hybrydowych i hybrydowych typu Plug-in – powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe.
Źródło: na podstawie Mitsubishi