Jeśli chodzi o całość sprzedaży to poszczególne rynki to Hiszpania odnotowała znaczny wzrost o 31,2%, osiągając 34 200 sztuk. Niemcy i Włochy odnotowały skromniejsze wzrosty (odpowiednio 9,2% i 7%). Natomiast Francja odnotowała spadek o 3%, ale nadal reprezentowała najwyższy wolumen rejestracji na poziomie 87 842 sztuk.
W pierwszym kwartale odnotowano również znaczny wzrost sprzedaży nowych samochodów ciężarowych w UE (+19,4%), osiągając poziom 86 455 sztuk. Wszystkie państwa członkowskie z wyjątkiem Danii (-8,9%) odnotowały znaczny wzrost, w tym cztery największe rynki: Niemcy (+20,9%), Francja (+12,4%), Polska (+19,1%) i Włochy (+9,5%).
Liczba nowych średnich i ciężkich autobusów wzrosła o 15,5% do 7 309 sztuk w pierwszym kwartale 2023 r. Francja miała najwyższe wolumeny, z 24 107 sztukami, odnotowując wzrost o 23,5%. Inne główne rynki odnotowały znaczny wzrost, w tym Hiszpania (+68,7%), Włochy (+64,1%) i Niemcy (+16,2%).
W pierwszym kwartale 2023 r. olej napędowy nadal dominował na unijnym rynku samochodów dostawczych, stanowiąc 84,5% całości. Chociaż rejestracje samochodów dostawczych z silnikiem diesla wzrosły o 4,5%, udział w rynku spadł (87,2% w 2022 r.). Wynik ten utrzymały głównie trzy największe rynki: Hiszpania (+28,2%), Włochy (+12,2%) i Niemcy (+ 7%). Elektrycznie ładowane samochody dostawcze odnotowały największy wzrost ze wszystkich rodzajów paliw (+77%), z liczbą 259 449 sztuk. Elektryczne samochody dostawcze stanowią obecnie 6,2% wszystkich rejestracji samochodów dostawczych w UE, co oznacza wzrost z 3,8% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Ciężarówki
Ciężarówki z silnikami wysokoprężnymi pozostały najlepszym wyborem dla nabywców w UE, stanowiąc 96,1% wszystkich nowych rejestracji w pierwszym kwartale 2023 r. Liczba rejestracji nowych ciężarówek z silnikiem wysokoprężnym wzrosła o 19,4%, przy czym większość państw członkowskich odnotowała dwu- lub trzycyfrowy wzrost. Po odnotowaniu niezwykłego wzrostu o 408,5%, pojazdy ładowane elektrycznie stanowią obecnie 1,1% wszystkich ciężarówek w UE, z 939 sztukami.
Autobusy
Sprzedaż nowych autobusów ładowanych elektrycznie w UE wzrosła o 47,1% do 1053 sztuk, zdobywając udział w rynku na poziomie 14,4% w pierwszym kwartale 2023 r. Dwa z największych ranków: Francja i Hiszpania, odnotowały trzycyfrowy wzrost (odpowiednio +136,7% i +491,3%). Zyskały również hybrydowe autobusy elektryczne (wzrost sprzedaży, o 146,9%), których udział w rynku wzrósł z 6,8% do 14,5% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r. Na wynik ten wpłynął głównie imponujący wzrost we Francji oraz zauważalny w Niemczech, które razem stanowią ponad połowę wszystkich autobusów hybrydowych zarejestrowanych w UE. Niemniej jednak, pomimo dużego „przejścia” na modele hybrydowe, autobusy z silnikiem diesla nadal zachowują największy udział w rynku na poziomie 61%.