O zwycięstwie zadecydowały głosy niezależnego zespołu 57 jurorów pochodzących z 22 krajów i z dziewięciu wydawnictw motoryzacyjnych. Avenger uzyskał 328 punktów i został uznany za najlepsze auto Europy w 2023 roku przez 21 członków jury. Samochód trafił na krótką listę wraz z finałową szóstką: Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, Subaru Solterra/Toyota bZ4X oraz Volkswagen ID Buzz.
– Jeep Avenger jest zasłużonym zwycięzcą Car of the Year. W przekonujący sposób odzwierciedla czas, w który wkroczył świat motoryzacji i odzwierciedla swoim designem wielką zmianę, przed którą stoi ta znana marka. Jeep Avenger jest prawdziwym Europejczykiem i ma tak wiele dobrych cech, które tak bardzo zadowalają jury stojące za tytułem: Car of the Year 2023 – powiedział Søren W. Rasmussen, nowy przewodniczący Jury Car of the Year.
– Jeep Avenger okazał się idealnym połączeniem dla większości zastosowań: jest kompaktowy i zwinny do jazdy po mieście, ma wystarczającą moc i moment obrotowy, aby poruszać się po każdym rodzaju drogi, a także dobry zasięg nawet w przypadku podróży na średnim dystansie. Mimo że ma zaledwie 4,08 metra długości, w środku jest mnóstwo miejsca. Jest to samochód kompletny, a nie miejski. Ale przede wszystkim ma stylistykę, która porusza – powiedział Alberto Sabbatini, wiceprezes organizacji Car Of The Year.
– Avenger potwierdza zaangażowanie marki Jeep w rynek europejski i w elektryfikację. Nowy model jest ważnym krokiem w ewolucji marki Jeep w dziedzinie elektryfikacji w Europie, będąc pionierem nowej gamy w pełni elektrycznych, wszechstronnych samochodów dostosowanych do rynku europejskiego – powiedziała Antonella Bruno, dyrektor marki Jeep na region Europy.
Wprowadzenie na rynek Jeepa Avengera w Europie oznacza początek kolejnej fazy elektryfikacji marki Jeep – fali BEV – w ramach której do 2025 roku na rynek trafią cztery w pełni elektryczne modele. Do końca roku 2030 wszystkie samochody marki Jeep dostępne w sprzedaży na rynku europejskim będą w 100% elektryczne.
Avenger oferuje 400 km zasięgu zgodnie z normą WLTP, który w cyklu miejskim zwiększa się do 550 km. Elektryczny układ napędowy łączy 400-woltowy silnik elektryczny o mocy 115 kW i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm z nowym akumulatorem o pojemności 54 kWh.