BMW XM będzie produkowane w od grudnia 2022 roku amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu, a do sprzedaży trafi wiosną 2023 roku. Najważniejszymi rynkami zbytu będą USA, Chiny i Bliski Wschód.
Mocy i energii nie zabraknie
Napęd M HYBRID w BMW XM generuje moc systemową 480 kW (653 KM) wytwarzaną wspólnie przez silnik spalinowy o mocy do 360 kW (489 KM) i napęd elektryczny o mocy do 145 kW (197 KM). Bazuje on na nowym silniku V8 z technologią M TwinPower Turbo i klasyczną wysokoobrotową koncepcją. Silnik o pojemności 4,4 l wyposażony jest w międzyrzędowy kolektor wydechowy i zoptymalizowaną separację oleju.
Trzy tryby
Ośmiocylindrowy silnik jest wspomagany przez silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Systemowy moment obrotowy napędu M HYBRID wynosi 800 Nm (generowany wspólnie przez silnik spalinowy o wartości do 650 Nm i silnik elektryczny o wartości do 280 Nm). Przełożenie wstępne zwiększa efektywny moment obrotowy silnika elektrycznego na wejściu skrzyni biegów do nawet 450 Nm. BMW XM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s.
Przycisk M Hybrid na konsoli środkowej aktywuje trzy tryby pracy, w tym electric umożliwiający jazdę bez lokalnej emisji spalin z prędkością do 140 km/h i zasięgiem od 82 do 88 km. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy umieszczony w podłodze pojazdu zapewnia pojemność użytkową 25,7 kWh. Jednostka Combined Charging Unit w BMW XM umożliwia ładowanie prądem stałym o mocy do 7,4 kW.
LABEL RED – najmocniejsza M-ka
Jesienią 2023 roku do gamy modelowej dołączy BMW XM LABEL RED. Najmocniejszy seryjny samochód w historii BMW M z homologacją drogową dysponował będzie mocą systemową 550 kW (748 KM) generowaną wspólnie przez silnik spalinowy o mocy 430 kW (585 KM) i napędem elektrycznym o mocy 145 kW (197 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym systemu wynoszącym ponad 1000 Nm (750 Nm z silnika spalinowego i 280 Nm z silnika elektrycznego).