Producent zaprezentował demonstracyjną wersję Celestiq, swojego flagowego elektrycznego sedana. Auto ma być ręcznie budowane w fabryce w Warren w stanie Michigan. General Motors właściciel marki poinformował, że zainwestuje 81 mln USD w tamtejsze Centrum Techniczne aby przygotować je do budowy Cadillaca Celestiqa. Elektryczny sedan będzie pierwszym produkowanym tam pojazdem produkcyjnym od czasu inauguracji centrum w maju 1956 roku.
Cadillac chwali się, że model został tak zaprojektowany, aby być swoistym wskaźnikiem elektrycznej przyszłości Cadillaca. Jednocześnie jednak auto inspirowane jest 120-letnim dziedzictwem marki, które służy jako punkt odniesienia dla zespołów projektowych i inżynierskich. Ten piękny elektryczny sedan może okazać się sukcesem na miarę modelu Cadillac Lyriq 2023.
Najwyższa jakość
– Nasze pojazdy często stanowiły szczyt luksusu w swoich czasach i pomogły uczynić Cadillaca marką samą w sobie. Demonstracyjny Celestiq — elektryczny sedan, jest tak zaprojektowany aby zapewnić luksus i wysokie standardy podobnie jak jego poprzednicy – powiedział Tony Roma, główny inżynier.
Celestiq to też zapowiedź niektórych materiałów, innowacyjnych technologii i ręcznie wykonanej dbałości o szczegóły, wykorzystanych w celu wyrażenia wizji przyszłości Cadillaca. Najważniejsze cechy to pięć zaawansowanych interaktywnych wyświetlaczy LED o wysokiej rozdzielczości, w tym zaawansowany wyświetlacz LED o przekątnej 55 cali. To także nowości w branży, takie jak inteligentny szklany dach o zmiennej transmisji i bezpłatna technologia wspomagania kierowcy (od GM).
Na platformie GM Ultium
Projektanci przy budowie Celestiqa czerpali inspirację z klasycznej architektury, takiej jak arcydzieła architekta Eero Saarinena z połowy stulecia, a także z innych kultowych amerykańskich projektów. Nasycenie tymi wpływami architektury EV opartej na platformie GM Ultium zaowocowało czystym wyrazem elektrycznego sedana. Rezultatem jest pojazd, który sprawia „magnetyczne pierwsze wrażenie”.
Platforma Ultium GM, jest sercem strategii General Motors w zakresie pojazdów elektrycznych. Obejmuje ona wspólną architekturę pojazdów elektrycznych i komponenty napędowe, takie jak ogniwa akumulatorów, moduły, pakiety, jednostki napędowe Ultium i silniki EV.
Sukces Lyriqa
Przypomnijmy, że pod koniec marca tego roku Cadillac oficjalnie ogłosił rozpoczęcie sprzedaży detalicznej swojego modelu elektrycznego Cadillaca Lyriq 2023 (produkowany jest w zakładzie GM Spring Hill w stanie Tennessee). Firma zainwestowała w ten projekt blisko 2 mld USD. Olbrzymie zainteresowanie spowodowało, że sprzedaż ruszał 9 miesięcy przed wyznaczonym terminem.
Kompleks produkcyjny GM Spring Hill, który składa się z montowni pojazdów, zakładu tłoczenia metali i fabryki silników, jest największym zakładem GM w Ameryce Północnej. Zakład w którym produkowany jest pierwszy elektryk GM został otwarty w 1990 roku.
Źródło: na podstawie cadillac.com