Koncern z siedzibą w Wolfsburgu oficjalnie zaprezentował w Chinach studyjny model ID. AERO. Elektryczna limuzyna będzie rywalizowała z konkurentami z klasy wyższej średniej. Seryjna produkcja odmiany przeznaczonej na rynek chiński rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Także w 2023 roku w fabryce w Emden planowane jest uruchomienie produkcji ID. AERO na rynek europejski.
– Studyjne ID. AERO pokazuje, jak będzie wyglądał nowy członek rodziny ID. To auto, które wygląda niezwykle dynamicznie, a przy tym – dzięki dopracowanemu pod kątem aerodynamicznym nadwoziu – ma dysponować zasięgiem przekraczającym 600 km. Wnętrze będzie niezwykle przestronne i wykończone wysokiej jakości materiałami. W ramach naszej strategii ACCELERATE kontynuujemy elektryfikację naszej gamy modelowej. ID. AERO będzie kolejnym, po ID.4 światowym samochodem przeznaczonym na rynki Europy, Chin i USA – powiedział Ralf Brandstätter, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Koncept mierzy niemal 5 m długości i współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,23. Elastyczna platforma MEB umożliwiła zaprojektowanie samochodu z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Efektem jest niezwykle przestronne wnętrze. Źródłem energii w ID. AERO jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh. Wydajny napęd i dopracowane nadwozie pozwolą uzyskać zasięg do 620 km (WLTP).
W salonach za rok
Elektryczna ofensywa w Chinach. Bliski produkcyjnej wersji modelu studyjny ID. AERO sprawi, zdaniem producenta, że elektryczna ofensywa Volkswagena w Chinach nabierze tempa. Po modelach ID.3, ID.4 i ID.6 produkcyjna wersja ID. AERO będzie kolejnym w pełni elektrycznym samochodem Volkswagena w Państwie Środka. Auto trafi do salonów w drugiej połowie 2023 roku. Planowane są tam dwie wersje – po jednej dla każdej spółki joint venture Volkswagena. W oparciu o swoją strategię regionalną Volkswagen dąży do zdobycia pozycji wiodącego dostawcy pojazdów ekologicznych w Chinach. Już w 2030 roku co najmniej połowa pojazdów sprzedawanych w Chinach ma mieć napęd elektryczny.
Saksonia z elektryfikacyjnym wkładem
Produkcja na Europę w Emden. Produkcyjna wersja ID. AERO, przeznaczona na rynek europejski będzie zjeżdżać z taśmy fabryki w Emden od 2023 roku. Dzięki uruchomieniu seryjnej produkcji samochodów elektrycznych Emden będzie jednym z pierwszych tego typu zakładów Volkswagena w Dolnej Saksonii i będzie mieć istotny wkład w elektryfikację gamy modelowej i zmniejszenie emisji CO2 całej floty nowych pojazdów.
Źródło: na podstawie Volkswagen