Motoryzacyjna historia Artura Dombrowskiego może stanowić dla wielu pouczającą lekturę. Swoją przygodę z elektromobilnością rozpoczął od Nissana LEAF II w wyposażeniu N-Connecta. Auto zakupił w marcu 2021 roku i pokonał nim ponad 30 tysięcy kilometrów. Rodzinne potrzeby sprawił, że posiadanie jednego auta w rodzinie było niewystarczające. Z tego względu postanowił swoją flotę powiększyć o kolejnego Nissana LEAF – tym razem w standardzie Tekna, tylko z akumulatorem trakcyjnym 24 kWh (pierwsza generacja). Od czerwca 2021 roku udało się żonie Artura przejechać nim ponad 10 tys. km.
Rodzinne potrzeby wymusiły jednak kolejne zmiany. Po rozstaniu się z Nissanami, Artur postanowił przesiąść się w większe pojazdy. Trójka dzieci oraz zwiększające się potrzeby wyjazdowe w naturalny sposób kierowały do wyboru samochodów z większymi akumulatorami, a tym samym zasięgami. Wybór padł na dwa auta: Teslę Model 3 oraz Hyundaia Ioniqa.
Jak przyznaje Artur nie było łatwo podjąć decyzję. Przed dokonaniem wyboru w grę wchodziły takie modele jak Kia EV6, Skoda Enyaq czy Ford Mustang Mach-E. Jakie były za i przeciw w przypadku Hyundaia?
PLUSY
- Niesamowity wygląd
- Rewelacyjne siedzenia z opcją podgrzewania i wentylowania oraz regulacją długości siedziska – znacznie lepsze niż w Nissanie LEAF oraz Tesli Model 3
- Bardzo dobra widoczność zarówno do przodu jak i na boki
- Przestronne wnętrze – brak konsoli środkowej
- Brak elementów w kolorze „piano black”
- Mocno przyciemniane szyby tylne i rolety w tylnych oknach
- Gniazdo 230V wewnątrz
- Dach solarny
- Ładowarka pokładowa 11kW
- Szybkie ładowanie prądem stałym (DC)
- Dobrze funkcjonujący asystent pasa ruchu – działa lepiej niż w Tesli
- Kamery 360 stopni – możliwość podglądu z kamer przy każdym kole, z tyłu, z boku, z góry, nawet podczas jazdy
- Komfortowe wsiadanie –odsuwanie się fotela kierowcy przy wchodzeniu do auta i dosuwanie po zamknięciu drzwi. Element, którego nie ma w Tesli
- Automatyczne przełączanie obiegu powietrza na wewnętrzny przy wjeździe do tunelu oraz po użyciu spryskiwaczy
- Bardzo dobrze działający system jazdy autostradowej HDA2 – nie gubi się nawet gdy z prawej strony jest brak namalowanych pasów
- Wyświetlacz HUD – brak w Tesli
- V2L – możliwość podłączenia urządzeń 230V (3,6 kW)
- Autonomiczna jazda przód/tył z kluczyka
- Rozbudowana aplikacja na telefon
- Niesamowity wygląd
- Rewelacyjne siedzenia z opcją podgrzewania i wentylowania oraz regulacją długości siedziska – znacznie lepsze niż w Nissanie LEAF oraz Tesli Model 3
- Bardzo dobra widoczność zarówno do przodu jak i na boki
- Przestronne wnętrze – brak konsoli środkowej
- Brak elementów w kolorze „piano black”
- Mocno przyciemniane szyby tylne i rolety w tylnych oknach
- Gniazdo 230V wewnątrz
- Dach solarny
- Ładowarka pokładowa 11kW
- Szybkie ładowanie prądem stałym (DC)
- Dobrze funkcjonujący asystent pasa ruchu – działa lepiej niż w Tesli
- Kamery 360 stopni – możliwość podglądu z kamer przy każdym kole, z tyłu, z boku, z góry, nawet podczas jazdy
- Komfortowe wsiadanie –odsuwanie się fotela kierowcy przy wchodzeniu do auta i dosuwanie po zamknięciu drzwi. Element, którego nie ma w Tesli
- Automatyczne przełączanie obiegu powietrza na wewnętrzny przy wjeździe do tunelu oraz po użyciu spryskiwaczy
- Bardzo dobrze działający system jazdy autostradowej HDA2 – nie gubi się nawet gdy z prawej strony jest brak namalowanych pasów
- Wyświetlacz HUD – brak w Tesli
- V2L – możliwość podłączenia urządzeń 230V (3,6 kW)
- Autonomiczna jazda przód/tył z kluczyka
- Rozbudowana aplikacja na telefon
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279270065_2268537969951006_2256945510099319913_n-1-1024x768.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279069399_2268538479950955_2447519138648716133_n-1024x612.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279105998_2268533393284797_2960726057919289174_n-1024x768.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279178787_2268532409951562_1222989761105504905_n-1024x768.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279030577_2268531826618287_8317922620274630854_n-1024x768.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279360059_2268538036617666_8425428848411540225_n-1024x768.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279466530_2268535806617889_3210564294382263181_n-1024x768.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279496958_2268537836617686_8922225036045195787_n-1024x768.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/10/279497010_2268534269951376_8232128879382996602_n-1024x768.jpg)
WADY
- Obicie tylnych nadkoli w bagażniku – brak – są plastiki
- Boczki drzwi, schowki mogli je wyścielić zamszem
- Bagażnik – przez wzmacniacz systemu Bose, brak schowka
- Sama pojemność bagażnika (mniejszy niż w Tesli)
- Aktualizacje przez OTA
- AppleCar bezprzewodowe
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/05/279083061_2268531723284964_1658744229429127765_n.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/05/279734323_2268537069951096_9065379549694954045_n.jpg)
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/05/279798007_2268532606618209_4155958323334781781_n.jpg)
Obecnie najwięcej Hyundaiem Ioniq 5 podróżuje żona Artura. Ceni ten model m.in. za rewelacyjny komfort resorowania na nierównościach, bardzo dobre wyciszenie (przy 140 km/h jak w Tesli przy 100 km/h), świetne przyspieszenie w wersji AWD oraz wiele praktycznych rozwiązań, zwłaszcza przy trójce dzieci.
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/05/279135855_2268535579951245_8247775720415674287_n-768x1024.jpg)