Modele XD Electric i XF Electric będą montowane na nowej linii produkcyjnej w Eindhoven od 2023 roku. Oba są wyposażone w modułowe układy napędowe z silnikami elektrycznymi Paccar o mocy do 350 kW oraz szereg zestawów akumulatorów o zasięgu od 200 do ponad 500 kilometrów, które można ładować z mocą do 325 kW.
Na pokładzie znajdują się co najmniej dwa akumulatory o łącznej mocy 210 kWh. Wersja z trzema akumulatorami powinna być w stanie naładować od 0 do 80 procent w nieco ponad 45 minut na stacji ładowania DC. Chociaż DAF zakłada, że ze względu na rozmiary akumulatorów ładowanie będzie odbywać się głównie prądem stałym, dostępna będzie również opcjonalna ładowarka sieciowa o mocy 22 kW. Ma to zapewnić operatorom elastyczność w ładowaniu pojazdu w lokalizacjach bez wyposażenia DC.
Optymalne bezpieczeństwo jazdy
Kabina DAF XD nowej generacji ma dużą szybę przednią i duże szyby boczne z tzw. niską linią pasów, zapewniając kierowcy najlepszą w swojej klasie widoczność. Osiągnięcie tego typu parametrów jest możliwe w połączeniu z niską pozycją kabiny (o 17 cm niższą niż nowy XF) i nową „deską rozdzielczą Vision”, która charakteryzuje się wyprofilowaniem w kierunku przedniej szyby po stronie pasażera.
Opcjonalnie aby zapewnić kierowcy optymalny widok pieszych i rowerzystów obok ciężarówki po stronie pasażera dostępny jest także m. in. składany fotel pasażera. Z kolei DAF City Turn Assist ostrzega kierowcę za pomocą wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń, gdy inni użytkownicy drogi znajdują się w tzw. „ martwej strefie”
Kabiny dostępne z …sypialnią
Nowa generacja XD oferuje doskonałe, łatwo dostępne i przestronne kabiny o pojemności do 10 m3. Dostępne są w opcji wraz z kabiną sypialną i kabiną dzienną, która oferuje w standardzie rozszerzoną przestrzeń wewnętrzną. W przypadku transportu dalekobieżnego kabiny Day Cab i Sleeper Cab uzupełniają również wcześniej dostępną kabinę Sleeper High Cab.
XD Electric i XF Electric będą montowane na nowej linii produkcyjnej w Eindhoven od 2023 roku. Nie jest jeszcze nana cena nowych elektryków. W informacji producenta możemy za to przeczytać, że „dzięki całkowicie nowemu modułowemu, nowym układom napędowym, DAF po raz kolejny staje się liderem w transporcie bezemisyjnym, oferując swoim klientom najwyższej jakości w pełni elektryczne rozwiązania ciężarówek”.
Modele elektryczne zaprezentowane na targach w Hanowerze to kolejno trzeci i czwarty elektryczny model DAF.
Źródło: na podstawie daf.com