Producent z Wielkopolski dostarczy do Dortmundu 30 autobusów elektrycznych wyposażonych w najnowsze rozwiązania techniczne. Przegubowe Urbino 18 electric Solarisa pojawią się w mieście pod koniec 2022 roku. Inwestycja przewoźnika Dortmunder Stadtwerke AG w bateryjne Urbino jest elementem długofalowej strategii miasta, jaką jest zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska i hałasu na obszarze miejskim.
Solaris i Dortmunder Stadtwerke AG (DSW21), operator transportu publicznego w Dortmundzie, podpisali umowę na dostawę 30 przegubowych autobusów bateryjnych Urbino 18 electric. Będą to pierwsze elektrobusy Solaris we flocie miejskiego przewoźnika. W poprzednich latach do Dortmundu dostarczono 13 Solarisów z tradycyjnym napędem spalinowym. Innowacyjne i całkowicie bezemisyjne Urbino electric przyjadą do miasta dokładnie dekadę po ostatnich dostawach.
Partnerzy z reputacją
– Wykonaliśmy duży krok w stronę przejścia na elektromobilność w Dortmundzie. Solaris, Ekoenergetyka i Omexom Frankenlukto to silni partnerzy, którzy cieszą się doskonałą reputacją w branży i mają bogate doświadczenie. Dzięki ich wsparciu nasza flota autobusowa, która już teraz jest jedną z najnowocześniejszych w kraju, wykona duży krok naprzód i stanie się przyjazna dla klimatu, ale przyczyni się także do dalszego ograniczania hałasu i emisji w Dortmundzie – powiedział Hubert Jung, Członek Zarządu DSW21.
– Dortmund podejmuje imponujące działania, by zmienić transport publiczny na zrównoważony. Jestem dumny, że nasza firma może przyczynić się do tej historycznej zmiany. Trzydzieści nowoczesnych, nie emitujących spalin autobusów będzie przemierzać ścisłe centrum miasta, dzięki czemu pasażerowie przekonają się o niewątpliwych zaletach czystych środków transportu – dla mieszkańców, dla miasta, dla środowiska – powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu Solaris Bus & Coach, odpowiedzialny za obszary sprzedaży, marketingu i After Sales.
Bezpieczeństwo w cenie
Elektryczne Solarisy, które zasilą flotę Dortmundu, będą wyróżniać się innowacyjnością rozwiązań. Przewoźnik zadbał, by wyposażenie gwarantowało najwyższy stopień komfortu i bezpieczeństwa. System wsparcia kierowcy MobilEye Shield+ pozwoli zniwelować problem tzw. martwego pola. Rozwiązanie wykrywa pieszych oraz rowerzystów, znajdujących się w pobliżu pojazdu. Jest to szczególnie istotne przy manewrach skrętu, kiedy widoczność może być ograniczona. W palecie nowoczesnego wyposażenia wnętrza warto wymienić również ładowarki USB, system informacji pasażerskiej czy ekologiczne oświetlenie LED.
Inwestycje w bezemisyjne środki transportu publicznego są niezwykle istotnym krokiem na drodze do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w miastach. Nowo zamówione, wyposażone w napęd elektryczny Solarisy nie będą generować szkodliwych emisji do atmosfery, a ponadto zapewnią wysoką jakość jazdy poprzez cichą i płynną pracę silnika. Baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 600 kWhm będą ładowane poprzez pantograf, a także klasyczne złącze plug-in.
O komfort klimatyczny pasażerów zadba wydajna i ekologiczna klimatyzacja z pompą ciepła CO2. Urządzenie to do uzyskania odpowiedniej temperatury wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz. Takie rozwiązanie zwiększa efektywność energetyczną pojazdu, co przekłada się na większy zasięg.
Strategiczny rynek
Niemiecki rynek jest dla Solarisa drugim co do wielkości jeśli chodzi o zarejestrowane autobusy elektryczne, a w 2021 roku wyjechało tam na ulicę najwięcej e-busów w Europie. Solaris, jako wiodący producent rozwiązań bezemisyjnych w transporcie publicznym, w znacznym stopniu się do tego przyczynił. Ponad 250 Urbino electric, które jeżdżą dziś w niemieckich miastach, stanowi więcej niż 20% rynku, a Solaris wciąż zdobywa kolejne kontrakty w Niemczech.
Źródło: na podstawie Solaris Bus & Coach