To już drugi miesiąc z rzędu, w którym model BYD Dolphin sprzedał się w liczbie ponad 10 000 sztuk. Z przedstawionych przez firmę danych wynika, że BYD w najbliższej przyszłości będzie sprzedawał wyłącznie pojazdy zelektryfikowane. Sprzedaż aut napędzanych benzyną spadła bowiem rok do roku o 90 procent.
Ekonomiczny model Dolphin BYD, był pierwszym zbudowanym na firmowej e-platformie 3.0. Już po kilku miesiącach na rynku stał się jednym z najpopularniejszych aut firmy. Ten w pełni elektryczny kompaktowy samochód, sprzedał się w styczniu w liczbie 10 602 sztuk, czyli o 9,8 procent więcej niż w grudniu (wtedy sprzedano 10 016 sztuk). Chiński producent chwali się, że od wprowadzenia go na rynek przed sześcioma miesiącami do klientów trafiło już 40 200 „delfinów”.
Delfin nieco droższy
Z informacji przedstawionych przez producenta wynika, że Dolphin jest teraz wyceniony w przedziale 96 800 – 124 800 RMB (15 000 – 20 000 USD), czyli o 3000 RMB (około 500 USD) więcej niż poprzednia cena. Dolphin jest pierwszym modelem w ofercie BYD’s Ocean, który wykorzystuje koncepcję estetyki oceanicznej i jest pierwszym modelem, który ma nowe logo BYD. Auto jest dostępne w czterech wersjach o zasięgu 301 km-405 km.
Blisko 100 000 NEV w styczniu
Według danych BYD przedstawionych na giełdzie w Hongkongu w styczniu firma sprzedała 93 168 pojazdów NEV, co oznacza wzrost o 361,7% rok do roku. Styczniowy wynik jest bardzo podobny do tego jaki BYD osiągnął w grudniu (93 945 sztuk). Na tę liczbę złożyło się 92 926 samochodów osobowych i 242 pojazdy użytkowe.
Wśród zelektryfikowanych samochodów osobowych, BYD sprzedało w styczniu 46 386 samochodów czysto elektrycznych. To aż o 220,7 proc. więcej niż 14 463 sztuk rok wcześniej. W styczniu firma sprzedała także 46 540 sztuk hybryd plug-in, co oznacza wzrost o 760,6 procent w porównaniu z 5408 sztuk rok wcześniej.
Koniec „benzyniaków”
Choć w ubiegłym roku BYD kontynuował swoja politykę sprzedaży pojazdów paliwowych ich historia wydaje się dobiegać końca. Sprzedaż takich modeli każdego miesiąca była znacznie niższa. W grudniu firma sprzedała 5167 pojazdów napędzanych tradycyjnym paliwem, co oznacza spadek o 81,2 procent z 27 481 w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W 2021 r. sprzedała 136.348 pojazdów napędzanych paliwem, o 42,5% mniej niż rok wcześniej.
Ten trend utrzymuje się w 2022 roku. Z przedstawionych danych jasno wynika, że chiński producent w najbliższej przyszłości będzie produkował już wyłącznie pojazdy zelektryfikowane (NEV). W styczniu BYD sprzedał zaledwie 2254 pojazdów napędzanych paliwem konwencjonalnym. To zaś oznacza spadek o 90 procent w porównaniu z 22 223 w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W 2021 r.
Więcej osobowych elektryków
Przypomnijmy, że w 2021 roku sprzedaż pojazdów NEV (zelektryfikowanych) firmy BYD wyniosła 603 783 sztuk. To wynik lepszy aż 218,3% więcej niż w 2020 roku. Z tego 320 810 sprzedanych aut to całkowicie elektryczne samochody osobowe (BEV) To oznaczało wzrost o 145 procent rok do roku. W 2021 r. sprzedano 272.935 hybryd plug-in, co z kolei oznaczało wzrost o 467,6 procent rok do roku.
W styczniu firma BYD sprzedała 95 422 sztuki wszystkich pojazdów, co oznacza, że sprzedaż NEV stanowiła 97,6 procent całej sprzedaży pojazdów w styczniu.
Źródło: własne, cnevpost.com