Autobusy elektryczne zostaną zbudowane w Wielkiej Brytanii w fabryce ADL w Scarborough (North Yorkshire) i mają zacząć jeździć w miastach Wigan i Bolton w 2023 r., a następnie w innych częściach Greater Manchester w 2024 i 2025 r.
Bezemisyjne piętrusy Alexander Dennis będą pierwszymi, które będą nosić oznaczenie nowej sieci Bee Network – koncepcji Greater Manchester, która zakłada stworzenie w pełni zintegrowanego systemu transportowego w stylu londyńskim, obejmującego autobusy, tramwaje, ruch pieszy i rowerowy, oraz w ostatniej fazie pociągi.
– Jesteśmy zadowoleni, że zostaliśmy wybrani przez Transport for Greater Manchester jako dostawca pierwszej transzy autobusów zeroemisyjnych dla nowej sieci Bee Network. Z niecierpliwością czekamy na możliwość odegrania naszej roli w przekształceniu usług autobusowych w Wigan i Bolton dzięki tym kultowym autobusom, które zostaną zbudowane w północnej Anglii w naszej fabryce w Scarborough – powiedział Paul Davies, dyrektor zarządzający w ADL.
Przedsiębiorstwo powstało w 2004 roku, w wyniku wykupienia przez grupę przedsiębiorców spółek Alexander i Dennis, będących od 2001 roku częścią przedsiębiorstwa TransBus International, które znalazło się w stanie upadłości. W 2007 roku Alexander Dennis zakupił spółkę Plaxton (wcześniej również należącą do TransBus International, a następnie niezależną), stając się największym producentem autobusów w Wielkiej Brytanii. W maju 2019 firma została kupiona przez kanadyjskiego producenta autobusów i spółkę NFI Group. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Edynburgu, a główne zakłady produkcyjne w miastach Falkirk, Guildford oraz Scarborough.
Źródło: ADL, własne, Wikipedia