Pierwszy w historii pojazd elektryczny zasilany bateryjnie (BEV) firmy Bentley zostanie opracowany i zbudowany w Wielkiej Brytanii. Firma zobowiązała się do zainwestowania 2,5 miliarda funtów w zrównoważony rozwój w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
W Wielkiej Brytanii trwa elektromobilna ewolucja. Zapowiedź Bentleya powinna być więc kolejnym dużym impulsem dla tamtejszej gospodarki. Wzmocni też przekaz samej firmy. Która chce wykonać pierwszy krok w kierunku elektryfikacji w zakładzie produkcyjnym, w którym budowane są wszystkie modele Bentley i gdzie pracuje 4000 współpracowników.
Pierwszy BEV w 2025 roku
Pierwszy BEV ma zjechać z linii produkcyjnej w 2025 roku i będzie znaczącym momentem w długiej historii firmy Bentley. Jest to również ważny krok w strategii firmy Beyond100. To przełomowy plan wprowadzony w 2020 r., który zapewni, że do 2030 r. Bentley będzie wyłącznie elektryczny i całkowicie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
Tak duży program inwestycyjny ma zaowocować również transformacją całego portfolio produktów firmy Bentley oraz historycznego kampusu Crewe. Zakład zostanie przekształcony w fabrykę nowej generacji o niskim wpływie na środowisko.
W osiem lat same elektryki
– Beyond100 to najodważniejszy plan w całej historii firmy Bentley oraz w segmencie aut luksusowym. To plan działania prowadzący do neutralności węglowej całego naszego systemu biznesowego, w tym przejścia na 100% BEV w ciągu zaledwie ośmiu lat. Naszym celem jest stanie się punktem odniesienia nie tylko dla luksusowych samochodów, ale dla całego zakresu naszej działalności. Zabezpieczenie produkcji naszego pierwszego BEV w Crewe jest kamieniem milowym dla firmy Bentley i Wielkiej Brytanii, ponieważ planujemy długoterminową, zrównoważoną przyszłość w Crewe – powiedział Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors.
Neutralni dla środowiska
– Dzisiejszy dzień jest prawdopodobnie najważniejszym dniem we współczesnej historii firmy Bentley. Podróż naprawdę zaczyna się teraz. Dzięki naszej nowej koncepcji „Fabryki snów” do 2030 r. zbliżamy się do neutralności również w kontekście wody, odpadów i innych czynników wpływającymi na środowisko. Przekształcimy to, co najlepsze w Crewe, w przyszły wzorzec produkcji samochodów luksusowych – powiedział Peter Bosch, członek zarządu ds. produkcji w Bentley Motors.
Partnerzy także neutralni
Bentley zapowiada zwiększenie produkcji energii w fabryce w Crewe, powiększając liczbę paneli słonecznych z 30 000 do 40 000 w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponadto firma Bentley prowadzi badania nad wykorzystaniem zrównoważonych biopaliw w samochodach flotowych, w tym w Heritage Collection. Partnerzy firmy Bentley są również zachęcani do wspierania celu firmy Bentley, jakim jest osiągnięcie całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. Obejmie to globalną sieć sprzedawców detalicznych firmy Bentley, z których każdy będzie dążył do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2025 r.
20 procent hybryd w 2020 roku
W gamie modeli Bentley, pojawi się w tym roku Flying Spur PHEV w 2022 r., a także pięć dodatkowych „odmian” dodanych do obecnego Bentaygi PHEV. Przewiduje się, że ponad 20 procent sprzedaży w tym roku będzie pochodziło z samochodów hybrydowych firmy Bentley.
Brytyjska rewolucja
Działania Bentleya związane są z motoryzacyjną rewolucją trwającą w całej Wielkiej Brytanii. Tamtejszy rząd chce miedzy innymi aby na wyspach powstały setki tysięcy dodatkowych punktów ładowania. Wszystko za sprawą nowych przepisów (obowiązują od 1 stycznia 2022 r.), które „doładują rewolucję pojazdów elektrycznych”. Do 2030 r., w całym kraju ma być budowane rocznie do 145 000 dodatkowych punktów ładowania. Rewolucję ma zwieńczyć zakaz sprzedaży nowych samochodów benzynowych i z silnikiem diesla, który wejdzie w życie na Wyspach właśnie w 2030 roku.
Źródło: na podstawie bentleymedia.com, własne