Alternatywa dla lotów
Modułowa koncepcja wnętrza samochodu sprawia, że jest on elastyczną i ekologiczną alternatywą dla lotów na krótkich dystansach. Prototyp Gen.Travel powstał, by sprawdzić reakcje klientów na nowe koncepcje i funkcjonalności. Jeśli będą one pozytywne, poszczególne funkcje mogą później trafić do pojazdów produkowanych seryjnie. Tworząc prototyp, Volkswagen opracował pełne innowacji studium, które stanowi zupełnie nową kategorię pojazdów w portfolio premium pomiędzy sedanem a minivanem.
– Dzięki strategii NEW AUTO Grupa Volkswagen definiuje mobilność dla przyszłych pokoleń – zrównoważoną i cyfrową. W grupowym dziale Volkswagen Innovation Research dalej rozwijamy tę ideę, pokazując, jak nasi klienci będą mogli doświadczać mobilności w przyszłości – na przykład jako usługi. Dzięki GEN.TRAVEL już dziś możemy doświadczyć tego, co będzie możliwe w najbliższej przyszłości dzięki innowacyjnej technologii. Podróż od drzwi do drzwi na nowym poziomie. Bez emisji i bez stresu – powiedział dr Nikolai Ardey, szef Volkswagen Group Innovation
Przemiana kierowcy w pasażera
Samochód jeździ autonomicznie, przemienia kierowcę z zrelaksowanego pasażera, który ma teraz czas na inne czynności: pracę, relaks, rozrywkę czy rodzinę.
– GEN.TRAVEL pokazuje przedsmak tego, jak będzie wyglądać mobilność w przyszłości, jak będzie wyglądać jazda autonomiczna. Auto ma niezwykle wyrazisty design. W ten sposób, w dobie technicznej perfekcji i praktycznie nieograniczonych możliwości, ‘forma nie podąża za funkcją’, a staje się raczej ‘formą podążającą za wolnością. Samochody będą nie tylko lepsze, lecz także bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Klaus Zyciora, szef designu Grupy Volkswagen.
Do pracy i spania
Koncept ma modułową koncepcję wnętrza, dzięki czemu można je szybko dostosować do różnych potrzeb pasażerów. W zależności od konfiguracji, w pojeździe zmieści się do czterech osób. W przypadku podróży służbowych, można fotele ustawić naprzeciw siebie, ze stolikiem pośrodku. Odpowiednie oświetlenie wnętrza tworzy przyjemne środowisko pracy i pozwala uniknąć choroby lokomocyjnej. Konfiguracja w układzie nocnym umożliwia przekształcenie foteli w dwa łóżka, które można rozłożyć do pozycji całkowicie płaskiej.
Z większą produkcją melatoniny
Innowacyjny system przytrzymywania pasażerów w czasie jazdy zapewnia im maksymalne bezpieczeństwo nawet w pozycji leżącej. System oświetlenia wnętrza jest opracowany w taki sposób, by zwiększyć produkcję melatoniny, co pozwoli pasażerom zasnąć i obudzić się w naturalny sposób. W przypadku rodzinnych wycieczek, auto może być skonfigurowane tak, aby zabawiać dzieci za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wszystkie elementy interfejsu HMI (human-machine interface) są produkowane przy użyciu zrównoważonych materiałów, naturalnych lub pochodzących z recyklingu.
Technikalia w dolnej części
Futurystyczne kształty nadwozia prototypu można podzielić na dwie części – oszklona część łączy się płynnie z dolną partią, która kryje wszystkie technikalia. Dolna krawędź okien znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu widoczność z kabiny jest bardzo dobra. Świetne wygłuszenie sprawia, że do pasażerów nie docierają niemal żadne odgłosy z zewnątrz. Unoszone do góry drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.
By zmaksymalizować komfort jazdy, pojazd został wyposażony w aktywne zawieszenie eABC, które podczas jazdy analizuje ruchy pionowe i poprzeczne, pojawiające się podczas przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Na tej podstawie dopasowuje sposób pracy. Sztuczna inteligencja i w pełni autonomiczna jazda w konwojach są wykorzystywane do zwiększenia zasięgu przy dalekich podróżach.
Źródło: na podstawie Volkswagen