Mimo trudnego roku naznaczonego przez pandemię, BMW osiągnęło w roku ubiegłym 31% wzrostu z 23 964 nowymi samochodami na polskich drogach. Wynik ten oznacza ponad czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatnich 10 lat. W 2021 r. firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych aut, co oznacza 120% wzrostu w porównaniu do roku 2020. Najpopularniejszym modelem BEV było ponownie BMW i3. W grudniu zeszłego roku zarejestrowano 40 egzemplarzy nowego BMW iX. W ciągu najbliższego roku producent rozszerzy portfolio zelektryfikowanych modeli o i4, w pełni elektryczne i7 oraz X1.
Elektromobilność siłą napędową
BMW angażuje się w rozwój elektromobilności jako siły napędowej w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ciągu najbliższych dziesięciu lat firma z Bawarii planuje wprowadzenie na drogi około 10 milionów samochodów z napędem w pełni elektrycznym.
W 2021 r. zelektryfikowane modele BMW Group cieszyły się coraz większą popularnością. Firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120% wzrostu) i 140 modeli MINI Cooper SE. Najpopularniejszym modelem elektrycznym BMW było ponownie BMW i3, a za nim uplasowało się nowe BMW iX3. Elektryczny MINI Cooper SE znalazł w zeszłym roku 140 nabywców. Pełna gama produktowa marki zostanie zelektryfikowana na początku 2030 r. Dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszyło się także sportowe coupé BMW i4, które niedługo znajdzie się na drogach. Również nowy model iX spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem wśród polskich klientów – tylko w grudniu zarejestrowano 40 egzemplarzy. W segmencie premium hybryd typu plug-in zarejestrowano 1 087 modeli, co stanowiło wzrost o 63% w stosunku do roku 2020.
Rozszerzone portfolio
W ciągu najbliższego roku BMW Group rozszerzy portfolio zelektryfikowanych modeli o BMW i4, w pełni elektryczne BMW i7 oraz BMW X1. BMW serii 5, które odnotowuje wysoki udział w sprzedaży, dołączy do gamy modeli elektrycznych w 2023 r. Pojawią się także następca MINI Countryman i w pełni elektryczny Rolls-Royce Spectre. Już w 2023 r. w około 90% obecnych segmentów rynkowych z oferty BMW Group będzie obecny co najmniej jeden w pełni elektryczny model. Od połowy dekady Neue Klasse ukierunkowana na napęd całkowicie elektryczny będzie miała znaczący udział w sprzedaży BMW Group. W 2022 r. na fanów dwóch kół czeka wiele nowości: reprezentant miejskiej mobilności, elektryczny skuter CE 04.
Popularne Xy
Największą popularnością w portfolio marki cieszyły się modele BMW X3 i X4, wybrane przez 4 463 klientów. Na drugim miejscu znalazło się BMW serii 3 z liczbą 4 084 rejestracji. Podium dopełnili reprezentanci segmentu średniej wielkości Sports Activity Vehicles – BMW X5 oraz X6 z 3 695 nowymi egzemplarzami. Jak podkreśla producent, wszystkie modele BMW z pierwszej trójki zajęły wyraźną pozycję lidera w poszczególnych segmentach rynku.
Po udanych premierach w 2021 r., także w 2022 r. entuzjaści motoryzacji mają na co czekać. Począwszy od nowości z segmentu samochodów kompaktowych: BMW serii 2 Coupé, serii 2 Active Tourer i elektrycznego BMW X1, po flagowca marki – BMW serii 7 z pierwszą w historii w pełni elektryczną wersją i7. Także elektryczne, sportowe coupé – BMW i4 jest tuż za rogiem. Fani BMW BMW XM mogą się spodziewać tego modelu pod koniec roku.
Źródło: na podstawie BMW