Producent z siedzibą w Stuttgarcie zabezpiecza bateryjne interesy i podejmuje kolejny krok w kierunku zwiększenia skali rozwoju i produkcji wysokowydajnych ogniw i modułów akumulatorowych następnej generacji. Nowy zakład CATL w Debreczynie na Węgrzech będzie dostarczał ogniwa akumulatorowe do europejskich fabryk firmy w Niemczech i na Węgrzech. Celem Mercedesa jest osiągnięcie do końca dekady zdolności produkcyjnej ponad 200 GWh w ośmiu globalnych (w tym czterech zlokalizowanych w Europie) zakładach produkcyjnych.
Kamień milowy
Nowa fabryka na Węgrzech rozszerza partnerstwo między Mercedes-Benz a CATL, które zostało po raz pierwszy ogłoszone w sierpniu 2020 roku i stanowi kolejny kamień milowy w strategii zakupów „local for local”. Mercedes-Benz wybrał CATL, globalnego lidera innowacyjnych technologii w zakresie nowych energii, aby rozszerzyć swoje globalne zaopatrzenie w ogniwa akumulatorowe do ponad 200 gigawatogodzin (GWh) pojemności baterii do końca dekady.
Ogniwa dla następnej generacji
Zakład będzie dostarczał ogniwa akumulatorowe dla następnej generacji modeli Mercedesa. Producent samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy wzmacnia w ten sposób swoją strategię „Electric Only” za pomocą zaawansowanych, neutralnych pod względem emisji CO2 ogniw akumulatorowych, modułów i systemów dostarczanych przez CATL. Po raz pierwszy neutralna pod względem emisji CO2 produkcja ogniw akumulatorowych dla najnowszych modeli producenta została skontrolowana i certyfikowana przez firmy zewnętrzne DEKRA i SGS. Zgodnie z tą strategią, nowy zakład CATL na Węgrzech będzie również produkował ogniwa akumulatorowe dla Mercedesa neutralnie pod względem emisji CO2.
– Ten nowy najnowocześniejszy europejski zakład CATL na Węgrzech jest kolejnym kamieniem milowym dla zwiększenia skali naszej produkcji EV wraz z naszymi kluczowymi partnerami. CATL dostarczy nam najwyższej klasy ogniwa akumulatorowe neutralne pod względem emisji CO2 dla naszych EV następnej generacji w Europie. Jesteśmy dumni, że nasza Ambicja 2039 jest wspierana przez zaangażowanie CATL w produkcję neutralną pod względem CO2 na Węgrzech – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, CTO odpowiedzialny za rozwój i zaopatrzenie.
Gigantyczny skok w ekspansji
– Nie ma wątpliwości, że nasz zakład w Debreczynie pozwoli nam jeszcze bardziej powiększyć naszą przewagę konkurencyjną, lepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów w Europie i przyspieszyć przejście na e-mobilność w Europie. Projekt green-field na Węgrzech będzie gigantycznym skokiem w globalnej ekspansji CATL, a także ważnym krokiem w naszych wysiłkach, aby wnieść wybitny wkład w dążenie ludzkości do uzyskania zielonej energii – powiedział dr Robin Zeng, założyciel i prezes CATL.
Globalna sieć akumulatorów
W lipcu 2021 roku Mercedes-Benz zapowiedział, że do końca dekady będzie gotowy do jazdy w pełni elektrycznej – wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Aby osiągnąć swój cel, firma potrzebuje do końca dekady łącznej mocy produkcyjnej baterii przekraczającej 200 gigawatogodzin i planuje zbudować wraz z partnerami osiem fabryk ogniw na całym świecie, z czego cztery w Europie. Mercedes współpracuje z wieloma wiodącymi firmami, aby zapewnić, że globalny wzrost produkcji pojazdów elektrycznych będzie przebiegał zgodnie z planem.
Nowa fabryka CATL na Węgrzech, to kolejny ważny krok Mercedes-Benz w kierunku tego celu. W marcu 2022 roku Mercedes-Benz ogłosił, że połączy siły ze Stellantisem i Saftem.
Wydajne i zrównoważone technologie
Ogniwa akumulatorowe są sercem wysoce złożonych systemów akumulatorowych. Ich chemia znacząco przyczynia się do wydajności, zasięgu i żywotności pojazdów elektrycznych. Dzięki strategicznemu partnerstwu z CATL, Mercedes będzie rozwijać obecne i przyszłe najlepsze w swojej klasie akumulatory litowo-jonowe. Producent stawia na modułowy, wysoce standaryzowany zestaw akumulatorów, który umożliwia integrację ogniw i modułów akumulatorowych od różnych partnerów rozwojowych poprzez jednolicie zaprojektowane komponenty i interfejsy. CATL dostarczy ogniwa akumulatorowe do produkcji EV w europejskich zakładach produkcyjnych Mercedesa w Niemczech i na Węgrzech.
Źródło: na podstawie Mercedes-Benz