Suzuki na początku swojego oświadczenia podkreśliła, że: „dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w Japonii i Europie do 2050 r., a w Indiach do 2070 r.”.
„Będziemy nadal dążyć do osiągnięcia naszych celów neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla dla każdego regionu, w oparciu o nasz sposób myślenia, aby poszerzać możliwości wyboru naszych klientów i dostarczać produkty i usługi, które spełniają potrzeby każdego regionu – napisano w komunikacie.
W Japonii, już w 2023 roku koncern planuje wprowadzenie mini-pojazdów elektrycznych, kompaktowe SUV-y i mini-pojazdy osobowe. Docelowo pojawi się 6 modeli, które zostaną wprowadzone na rynek do roku 2030. Ponadto koncern opracuje nowe hybrydy dla pojazdów mini i kompaktowych.
W Europie pierwszy „czysty elektryk” pojawi się w przyszłym roku. Auta, które Suzuki chce wprowadzać w tej części świata będą obejmować m. in. SUV-y i segment B. Docelowo 5 modeli BEV zostanie wprowadzonych na rynek do 2030 roku.
– Chcemy elastycznie reagować na przepisy dotyczące ochrony środowiska i potrzeby klientów w każdym kraju europejskim – zapewniają przedstawiciele Suzuki.
W Europie elektryki w 2030 roku mają stanowić 80% oferty, w Japonii ma to być 20%, w Indiach – 15%. Firma poinformowała ponadto, że w przyszłym roku zaprezentuje pierwszy elektryczny motocykl. Ma to być pojazd z kategorii „małych do średnich, wykorzystywany w codziennych obowiązkach”.