Amerykański producent ogłosił w Europie kolejny krok w kierunku pełnej elektryfikacji napędów, potwierdzając wybór zakładu w hiszpańskiej Walencji jako preferowanego miejsca montażu modeli opartych na architekturze pojazdów elektrycznych nowej generacji. Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać w Europie 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie. W skali globalnej, celem jest osiągnięcie za cztery lata rocznej produkcji ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych.
Miliardy w Kolonii
Ford kontynuuje również wartą 2 mld USD przebudowę zakładów w Kolonii w Niemczech, aby rozpocząć tam produkcję elektrycznych pojazdów osobowych od 2023 roku. Europejska strategia Forda zakłada stworzenie atrakcyjnej linii pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznej wersji popularnego Forda Puma oraz wzmocnienie pozycji lidera w segmencie samochodów użytkowych, dzięki elektrycznym modelom Ford Pro i usługom opartym na skomunikowaniu z siecią. Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać w Europie 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie.
– Jesteśmy zaangażowani w budowanie dynamicznej, zrównoważonej działalności w Europie, zgodnie z naszym planem Ford+, a to wymaga koncentracji i dokonywania trudnych wyborów. W europejskiej branży motoryzacyjnej panuje ogromna konkurencja. Aby dobrze prosperować i rozwijać się, nie możemy zadowolić się jakimikolwiek produktami, ale musimy wyróżnić się takimi, które będą doskonałe, satysfakcjonujące dla klientów, a także bardzo oszczędną działalnością oraz utalentowanym i zaangażowanym zespołem – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda
Premium dla Europejczyków
Sprzedaż pojazdów elektrycznych na całym kontynencie nadal szybko rośnie (wzrost o 65% do 2,3 mln w 2021 r.1), a na początku tego miesiąca Parlament Europejski przegłosował ustanowienie nowych celów w zakresie emisji CO2 dla pojazdów lekkich, w tym wymóg, aby do 2035 r. wszystkie nowo sprzedawane pojazdy posiadały napędy zeroemisyjne.
– Wdrożenie w zakładach w Walencji produkcji na naszej kompletnie nowej architekturze, przeznaczonej dla modeli elektrycznych, pomoże nam zbudować w Europie rentowność, zapewnić wartościowe miejsca pracy i poszerzyć ofertę Forda o pojazdy elektryczne klasy premium, generujące wysokie osiągi i w pełni skomunikowane z siecią, które spełniają oczekiwania naszych europejskich klientów – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe oraz dyrektor ds. transformacji i jakości w Ford Motor Company
Foto2
Ogłoszona decyzja została podjęta po zakończeniu kompleksowych konsultacji z zespołami w Walencji (Hiszpania) i Saarlouis (Niemcy). W zakładzie Forda w Saarlouis nadal będzie produkowany model osobowy Ford Focus, a firma analizuje również możliwości przyszłej lokalizacji produkcji.
Przywiązanie do Niemiec
Ford potwierdził także swoje zaangażowanie w Niemczech, które staną się główną siedzibą jego europejskiego oddziału Model e oraz miejscem pierwszej regionalnej produkcji pojazdów elektrycznych w Europie. Najnowocześniejsze Centrum Produkcji Modeli Elektrycznych w Kolonii rozpocznie działalność produkcyjną pod koniec 2023 roku.
– Ford intensywnie inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych w Niemczech, a my jesteśmy przywiązani do tego kraju jako naszej głównej siedziby w Europie. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój tej współpracy z naszymi partnerami w Niemczech i w całym regionie. Aby zapewnić sobie nowe produkty w Europie, potrzebujemy najlepszych projektów, doskonałej technologii i inżynierii, efektywnych źródeł zaopatrzenia oraz ewolucji naszej działalności przemysłowej, aby zapewnić jej ukierunkowanie na świat samochodów elektrycznych – dodał Rowley.
Źródło: na podstawie Ford