Ford, przystępując na początku tego roku do koalicji First Movers, zobowiązał się do wprowadzenia w produkcji do 2030 roku 10-procent stali neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla
Współpraca z głównymi dostawcami ma zasadnicze znaczenie na drodze do osiągnięcia zerowej emisji pełnej gamy pojazdów sprzedawanych przez Forda w Europie oraz neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w całej europejskiej sieci zakładów oraz w działalności logistyki i dostaw do 2035 r.
Trzej strategiczni dostawcy Forda opracowali indywidualne plany zwiększenia produkcji stali o niskim śladzie węglowym w najbliższych latach. Silne relacje z wymienionymi partnerami Forda znacząco poprawią dane emisyjności CO2 w łańcuchu dostaw, którego kluczowym elementem jest produkcja stali. Ford planuje, począwszy od 2023 roku, wykorzystać stal produkowaną z niską emisją CO2 w nowym, w pełni elektrycznym crossoverze średniej wielkości.
Redukcja emisji CO2 w łańcuchu dostaw jest kluczowym elementem planu Forda, zakładającego osiągnięcie zerowej emisji dla wszystkich pojazdów sprzedawanych w Europie oraz neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów, logistyki i dostawców w Europie do 2035 roku. Aby zrealizować ten ambitny cel, Ford bada potencjalne możliwości w całym łańcuchu wartości zmierzając do produkcji wysoce oszczędnych pojazdów. Poważne modernizacje zakładu produkcyjnego Centrum Elektryfikacji w Kolonii wyposażonego w nowe energooszczędne rozwiązania, pozwolą zmniejszyć ogólną emisję CO2 o ponad 2 000 ton i zaoszczędzić ponad 2 600 MWh energii elektrycznej rocznie.
Podpisane porozumienia przyczynią się również do realizacji planów firmy, która na początku roku zobowiązała się do 2030 roku podnieść do 10% wykorzystanie stali produkowanej w procesach neutralnych pod względem emisji CO2. Plan ogłoszono podczas Światowego Forum Ekonomicznego, w momencie przystąpienia Forda do koalicji First Movers, globalnej inicjatywy mającej na celu wykorzystanie siły nabywczej i łańcuchów dostaw sygnatariuszy do tworzenia wczesnych rynków dla innowacyjnych technologii związanych z czystą energią.
Koncerny metalurgiczne zastosują w nowych procesach produkcyjnych stali zielony wodór i energię pozyskiwaną ze źródeł odnawialnych, aby stopniowo zmniejszać ślad węglowy swoich produktów. W ten sposób przyczynią się one do realizacji europejskiego Zielonego Planu, którego celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto we wszystkich sektorach do 2050 roku.
– Nasi klienci, podobnie jak my, pragną zadbać o naszą planetę, a my podejmujemy niezbędne kroki na tej drodze, dostarczając pojazdy, które stanowią pozytywny wkład w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym i produkowane w bardziej zrównoważony sposób. Usprawnianie naszego łańcucha dostaw jest niezwykle ważne, a dzięki zastosowaniu stali, powstającej w warunkach neutralności węglowej, zrobimy duży krok w kierunku obniżenia śladu CO2 naszych samochodów – powiedziała Sue Slaughter, dyrektor ds. zakupów, zrównoważonego rozwoju łańcucha dostaw Ford Motor Company.