Głównymi celami rozwojowymi dla opon były osiągi, a także poprawa charakterystycznych dla samochodów elektrycznych właściwości, przy zachowaniu kompromisu na rzecz bezpieczeństwa. Nowa opona P Zero uzyskała najwyższą ocenę za hamowanie na mokrej nawierzchni według europejskich etykiet opon.
Mniejsze opory, dłuższa żywotność
Nazwa Elect oznacza, że technologie użyte w oponie Pirelli P Zero zostały opracowane w celu uzupełnienia unikalnych właściwości samochodów elektrycznych, takich jak Polestar 2 BST Edition 270. Mieszanka bieżnika została specjalnie zaprojektowana, tak by zapanować nad 680 Nm momentu obrotowego przenoszonego na oponę od startu, zapewniając natychmiastową przyczepność i ograniczając zużycie spowodowane uślizgiem kół. Zmniejszone opory toczenia opon wydłużają żywotność akumulatorów, a co za tym idzie, zwiększają zasięg samochodu. Wzmocniona konstrukcja opon pozwala na lepsze radzenie sobie ze zwiększoną masą pojazdu zasilanego prądem z akumulatorów. Hałas drogowy jest utrzymywany na niskim poziomie, aby nie zakłócać charakterystycznej cichej pracy pojazdów elektrycznych. Dodatkowa, technologia Pirelli Noise Canceling System (PNCS), redukuje hałas dzięki dźwiękochłonnej gąbce wewnątrz opony.
![](https://v2.elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2022/11/polestar-2-1024x684.jpg)
Opracowane na pierwszy montaż ogumienie dla Polestar 2 BST Edition 270 otwiera nowy rozdział we współpracy Pirelli ze szwedzkim producentem pojazdów wyłącznie elektrycznych. Polestar 1, pierwszy samochód z gamy, jest wyposażany w P Zero jako oryginalne wyposażenie i był jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w opony Pirelli oznaczone jako Elect.
HL dla najcięższych pojazdów
Oznaczenie HL (high loads) na bocznej ścianie opony P Zero dla nowego modelu Polestar 2 BST Edition 270 wskazuje, że opona jest w stanie utrzymać samochód i zapewnić wysoki poziom komfortu nawet przy dużych obciążeniach, na przykład podczas jazdy sportowej. Opona P Zero z oznaczeniem HL może wytrzymać ciężar, który przekracza ciężar opony standardowej o ponad 20%, a także o 9% większy w porównaniu do opony XL w tym samym rozmiarze.
477 elektrycznych koni
Polestar 2 BST Edition 270 został stworzony przez firmę Polestar jako wyczynowa i limitowana wersja elektrycznego fastbacka Polestar 2. Na rynki europejskie i północnoamerykańskie wyprodukowane zostanie zaledwie 270 egzemplarzy tego modelu. Oprócz specjalistycznych opon P Zero na 21-calowych kołach o zróżnicowanej szerokości dla obu osi model Polestar 2 BST Edition 270 został wyposażony w unikalne 2-kierunkowe regulowane amortyzatory, wysokowydajne hamulce oraz drążek rozporowy, a jego wyjściową moc zwiększono do 350 kW (477 KM) i 680 Nm momentu obrotowego.