Warsztaty “Fire & Rescue”zostały przeprowadzone przez doświadczonych instruktorów. Dla uczestników przygotowano pięć stanowisk ćwiczebnych i kilkanaście pojazdów. Strażacy mogli przetestować działanie systemu EIS, który został zaprezentowany przez firmę Fire-Max oraz kontener do chłodzenia samochodu elektrycznego z Komendy Miejskiej PSP w Warszawie.
Kilka dni wcześniej siedleccy strażacy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 1 i nr 2, w ramach przygotowania do warsztatów ratowniczych „Fire & Rescue – samochody elektryczne”, doskonalili swoje umiejętności pracy z systemem EIS. Zestaw E-Vehicle Isolation System jest mobilnym, lekkim, kompaktowym i oszczędnym systemem do chłodzenia i zabezpieczenia samochodów elektrycznych.
Dużych rozmiarów torba EIS jest obecnie jednym z dostępnych oraz bardziej ekonomicznych rozwiązań służących do gaszenia samochodów o napędzie elektrycznym. W tej specjalnej torbie umieszcza się uszkodzony samochód elektryczny, a poprzez wbudowaną nasadę zasilającą wypełnia się ją wodą. W tym systemie na pewien czas umieszcza się samochód elektryczny stwarzający zagrożenie, aby nastąpiło wystudzenie jego ogniw elektrycznych.
System EIS umożliwia przeniesienie i umieszczenie go na lawecie wraz z jego zawartością. Można to wykonać za pomocą żurawia hydraulicznego zamontowanego na samochodzie ratownictwa technicznego. Samochód elektryczny tak zabezpieczony można przewieźć w wyznaczone miejsce.
W Polsce na wyposażeniu straży pożarnej są obecnie także trzy kontenery do chłodzenia samochodu elektrycznego (taki kontener wypełnia się wodą i zanurzą w nim auto). Niebawem zaś do użycia wejdą specjalistyczne płachty tzw. koce gaśnicze.
Warsztaty „Fire & Rescue – samochody elektryczne” dla jednostek OSP z terenu powiatu siedleckiego z zakresu postepowania ratowniczego podczas zdarzeń z samochodami osobowymi o napędzie elektrycznym i hybrydowym odbyły się 22 kwietnia br. w Dziewulach (gm. Zbuczyn).