– Wsparcie klientów w transformacji energetycznej flot to nasz priorytet. Firmę InPost stawiamy za wzór i dowód na to, że czas już na elektromobilną rewolucję w segmencie dostaw. Zeroemisyjne pojazdy użytkowe to przyszłość transportu, szczególnie, gdy mówimy o dostawach „ostatniej mili” w centrach miast. Cieszymy się, że InPost współpracuje z nami właściwie od początku procesu elektryfikacji własnej floty. Jest to kolejnym dowodem na to, że wynajem długoterminowy to atrakcyjne rozwiązanie dla firm – dużych i małych – które chcą korzystać ze zrównoważonej mobilności – powiedział Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
InPost stawia sobie za cel osiągnięcie pełnej zeroemisyjności do 2040 roku i ważnym krokiem do realizacji tego celu jest stopniowa wymiana floty dostawczej na pojazdy elektryczne. Arval towarzyszy firmie w tym procesie – w ubiegłym roku dostarczył InPostowi ponad 300 pojazdów eLCV.
– W InPost gramy „fair” nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i płacenie podatków w Polsce. Chcemy być też odpowiedzialni za to jak nasza działalność wpływa na ludzi i środowisko. Dlatego realizujemy szereg inicjatyw w ramach programu InPost Green City, aby stworzyć neutralny dla środowiska łańcuch dostaw. Naszym zdaniem to jedyna słuszna droga, dlatego rozbudowujemy sieć urządzeń Paczkomat®, wdrażamy przyjazne dla środowiska rozwiązania jak EKOzwroty, czy nadawanie przesyłek bez etykiety papierowej. Ponadto stale poszerzamy naszą flotę aut elektrycznych. Do końca tego roku w naszym parku pojazdów będzie 480 aut z napędem elektrycznym, z kolei w przyszłym roku planujemy podwoić ich liczbę do 1000 sztuk – powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Nowe auta, które trafią do floty InPost w 2022 roku to 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit, zapewniających 250 km zasięgu oraz 12 m3 przestrzeni załadunkowej. Auta wybrane przez InPost to pojazdy z nadwoziem L3 w kolorze białym, których moc wynosi 184 KM, pojemność użytkowa akumulatorów to 67 kWh, a dopuszczalna masa pojazdu 3500 kg. Kontrakt obsługuje diler Forda Brzezińska z Łodzi.
– Kontrakt z InPost to dla nas powód do dumy i jednocześnie potwierdzenie wysokiej jakości produkowanych przez nas samochodów. Cieszy mnie także fakt, że kolejna firma kurierska decyduje się na oferowane przez nas pojazdy elektryczne, ponieważ z pewnością taką decyzję poprzedziły szczegółowe analizy dotyczące kosztów finansowania oraz eksploatacji. Nie wstydzimy się mówić, że Ford E-Transit jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a w dodatku ma wyposażenie standardowe niespotykane u wielu rywali. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że to dopiero początek mody na elektryczne samochody dostawcze Forda, wszak w najbliższych latach zaprezentujemy klientom cztery nowe całkowicie elektryczne modele dostawcze. Ich wprowadzanie na rynek połączone z programem Ford Pro uczyni naszą ofertę przystosowaną do niemal każdych potrzeb – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.