Na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas, BMW przedstawiło po raz pierwszy publicznie model iX M60, czyli najmocniejszy wariant nowego technologicznego flagowca niemieckiej Grupy. Auto dysponuje mocą 619 KM i momentem obrotowym do 1100 Nm. Pierwszą „setkę” elektryk „połknie” w 3,8 sekundy. Zużycie energii w cyklu mieszanym ma wynieść 24,7–21,7 kWh/ 100 km. Koncern z Bawarii zapowiada nowe tryby jazdy, wprowadzenie sztuki cyfrowej i kino dla pasażerów. O nowe brzmienia zadbał laureat Oscara Hans Zimmer.
BMW iX M60, to pierwszy samochód o wysokich osiągach od początku opracowany przez BMW M z myślą o mobilności elektrycznej. Jego moc systemowa wynosi 455 kW (619 KM), generowana jest wspólnie przez dwa silniki elektryczne z maksymalnym momentem obrotowym 1015 Nm w trybie Sport lub 1100 Nm przy włączonej funkcji Launch Control. Elektryczny napęd na wszystkie koła i specjalne zestrojenie układu jezdnego M zapewniają jak podkreśla firma doskonałe wrażenia z jazdy. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s.
Sztuka cyfrowa
– Na początku grudnia osiągnęliśmy kamień milowy naszej transformacji i dostarczyliśmy milionowy zelektryfikowany pojazd. BMW iX M60, które prezentujemy na tegorocznych targach CES, to najmocniejszy i najszybszy pojazd elektryczny z naszego portfolio produktów. Jednocześnie wiemy, że dla naszych klientów coraz ważniejsze staje się cyfrowe doświadczenie. Dzięki trybowi My Mode Theatre wprowadzamy spektakularne doświadczenie rozrywki samochodowej, a dzięki trybowi My Mode Digital Art jesteśmy pierwszym producentem, który prezentuje sztukę cyfrową w samochodzie – powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, markę i dystrybucję.
Foto3
Ekran z podsufitki
Podobnie jak cyfrowe grafiki na zakrzywionym wyświetlaczu BMW również tło dźwiękowe pracy napędu odgrywa zdaniem producenta ważną rolę w jak najintensywniejszym odczuwaniu radości z jazdy. BMW wspólnie z kompozytorem muzyki filmowej, laureatem Oscara i Grammy Hansem Zimmerem, opracowuje charakterystyczne tła dźwiękowe dla modeli z napędem elektrycznym. Efektem tej współpracy jest tło dźwiękowe IconicSounds Electric (dostępne najpierw dla BMW i4 w pierwszej połowie 2022 roku oraz dla BMW iX w drugiej połowie 2022 roku) i My Mode Theatre dzięki któremu tylna część kabiny przyszłych modeli BMW stanie się prywatnym salonem kinowym z 31-calowym ultraszerokim wyświetlaczem (wysuwanym z podsufitki) w formacie 32:98, dźwiękiem przestrzennym i łącznością 5G.
Specjalna oferta dla chińskich klientów
BMW Group współpracuje z firmą Amazon, aby zaoferować różnorodną ofertę rozrywki w pojeździe za pośrednictwem Fire TV. Dzięki temu klienci będą mieli w podróży dostęp do treści, z których korzystają już w domu, w tym filmów i seriali, muzyki i podcastów. Dla chińskich klientów przygotowana zostanie specjalna oferta rynkowa.
Źródło: na podstawie BMW