Ponowny wybór
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Krakowie ponownie wybrało firmę Solaris jako dostawcę rozwiązań bezemisyjnych. Przewoźnik tym razem złożył zamówienie na 18 przegubowych autobusów bateryjnych. Umowa zakłada opcję domówienia kolejnych trzech Urbino 18 electric. Wartość kontraktu to ponad 98 mln złotych.
Dwa typy ładowania
Wybrane przez krakowskie MPK e-busy zostaną konstrukcyjnie przygotowane do ładowania zarówno przez wtyczkę, jak i przez pantograf. Magazynami energii będą baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 400 kWh. Dla jeszcze większej sprawności i mniejszego zużycia energii instalacja napędowa zostanie wykonana w nowatorskiej technologii SiC, czyli z wykorzystaniem układów opartych o węglik krzemu.
Wszystko na prąd
Autobusy bateryjne zostały zaprojektowane w układzie drzwi 2-2-2-2. Każdorazowo pomieszczą 141 pasażerów, w tym 43 będzie mogło podróżować na miejscach siedzących. Pojazdy będą wyposażone w wydajną klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej, a także pełen monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną.
Dobry klient
Warto przypomnieć, że w lipcu tego roku przewoźnik złożył zamówienie na 20 elektrycznych Solarisów – 7 sztuk Urbino 18 electric i 13 sztuk Urbino 12 electric. Teraz do tego zamówienia doszło kolejnych 18 pojazdów Urbino 18 electric. W przyszłym roku do Krakowa trafi więc łącznie 38 autobusów elektrycznych, w tym 25 przegubowych, wyprodukowanych przez firmę Solaris. We flocie użytkowanych jest aktualnie 76 bateryjnych autobusów producenta. Kraków już wkrótce będzie miał więc do dyspozycji liczbę 114 pojazdów Urbino electric.