— Od 2024 roku w zakładach w Lipsku będziemy mieli zapewniony cały łańcuch procesowy produkcji akumulatorów wysokonapięciowych. Zakłady te mają więc istotny wkład w transformację w kierunku elektromobilności. Celem BMW Group jest, aby do 2030 roku co najmniej połowa sprzedaży obejmowała samochody w pełni elektryczne. BMW Group zainwestuje w latach od 2020 do 2024 ponad 800 mln euro w rozwój i rozbudowę produkcji komponentów elektrycznych w zakładach w Saksonii – powiedział Markus Fallböhmer, szef produkcji akumulatorów w BMW Group.
2000 lakierowanych ogniw na godzinę
Nowa linia lakierowania ogniw w zakładach w Lipsku zajmuje 2300 m2 powierzchni w dawnej hali produkcyjnej BMW i3, którego produkcja zakończyła się latem ubiegłego roku. Bezpośrednio po zakończeniu produkcji, w ciągu niespełna pół roku, hala została przystosowana do produkcji komponentów elektrycznych, a pracownicy zostali odpowiednio przekwalifikowani.
Zakład jest w stanie lakierować ponad 10 milionów ogniw rocznie i ponad 2300 ogniw na godzinę. Ogniwa lakierowane są na potrzeby produkcji modułów akumulatorowych lipskich zakładów, które wytwarzają moduły do w pełni elektrycznych modeli BMW i4 oraz BMW iX1. Kolejna linia modułów akumulatorowych w Lipsku produkuje komponenty elektryczne do BMW iX.
Zabezpieczenie przyszłości
Jak podkreśla producent, produkcja komponentów elektrycznych stanowi impuls do dalszej rozbudowy fabryki. W przyszłości komponenty elektryczne będą produkowane na powierzchni około 150 000 m2. — Jest to zrównoważona inwestycja w przyszłą rentowność zakładów w Lipsku — podkreśla szefowa zakładu Petra Peterhänsel. Rozbudowa gwarantuje bowiem zatrudnienie, a nawet zwiększenie liczby miejsc pracy. — Już teraz w zakładach w Lipsku przy produkcji komponentów elektrycznych zatrudnionych jest ponad 800 osób, a do końca 2024 roku będzie ich ponad 1000 – dodała.
Elektryczny następca Countrymana
Kolejnym ważnym kamieniem milowym dla zakładów będzie produkcja następcy MINI Countryman, który montowany będzie w Lipsku od końca tego roku. Model crossovera będzie oferowany zarówno z silnikami spalinowymi, jak i z napędem w pełni elektrycznym. Akumulatory wysokonapięciowe do elektrycznego MINI Countryman będą już pochodzić z własnej produkcji.