Napęd na cztery koła preferowany..
Ponad 60% sprzedanych bieżącego roku w Polsce egzemplarzy Forda Mustanga Mach-E stanowiły auta z napędem na cztery koła, natomiast ponad 62% klientów zdecydowało się na samochody z baterią o rozszerzonej pojemności 98 kWh. Łącząc rodzaj napędu i pojemność baterii, to najpopularniejszą wersją tego w pełni elektrycznego SUV-a na polskim rynku jest odmiana z baterią o rozszerzonej pojemności i napędem AWD (40%). Na drugim miejscu uplasowała się wersja z napędem na tył oraz standardową baterią o pojemności 75kWh (31%). Ponad 13,5% wszystkich sprzedanych egzemplarzy Mustanga Mach-E w 2022 roku w Polsce to najmocniejsza wersja GT, z napędem na wszystkie koła i z rozszerzoną baterią.
.. i absolutny czarny
Najczęściej klienci kupujący Mustanga Mach-E wybierają kolor Absolute Black – ponad 22%. Na drugim miejscu wśród popularnych kolorów znalazł się Lucid Red (20%), a na kolejnych w zestawieniu były Dark Grey Matter (12%), Cyber Orange (11%) oraz Star White (11%). Najczęściej Mustanga Mach-E można spotkać na ulicach Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia i Częstochowy.
Rynek EV rośnie
Rynek samochodów elektrycznych w Polsce sukcesywnie się rozwija. Porównując wyniki sprzedaży dla całego segmentu aut typu BEV w mijającym roku można zaobserwować jego dynamiczny rozwój. Sprzedaż samochodów elektrycznych w październiku 2022 roku wyniosła 979 sztuk, to jest o blisko 44% więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Dla dziesięciu miesięcy 2022 roku sytuacja wygląda jeszcze lepiej – sprzedaż wyniosła 8 890 sztuk i była wyższa niż po dziesięciu miesiącach 2021 roku o blisko 89%.
– Poprzez elektryfikację swoich ikon Ford chce w realny sposób wpływać na decyzje zakupowe klientów, oferując im autentyczny wybór pomiędzy samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi, a tymi całkowicie elektrycznymi. Natomiast sukces elektrycznej motoryzacji jest uzależniony od zaangażowania i współpracy wszystkich uczestników tej transformacji, których celem powinno być przyspieszenie rozbudowy niezbędnej infrastruktury ładowania nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie – powiedział Atilla Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.