Madryt staje się drugą po Barcelonie metropolią w Hiszpanii, w której wodorowe autobusy H2.City Gold CaetanoBus i Toyoty będą wozić pasażerów komunikacji miejskiej. Bezemisyjny autobus z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty wygrał pierwszy duży przetarg na tego typu pojazdy w stolicy Hiszpanii. CaetanoBus zrealizuje zamówienie na 10 autobusów do 2024 roku.
Nowa generacja ogniw
H2.City Gold to autobus niskopodłogowy z aluminiowym nadwoziem, który od 2024 roku będzie wyposażony w moduły ogniw paliwowych Toyoty o mocy 70 kW, które są produkowane w Europie w centrum badawczo-rozwojowym Toyota Motor Europe (TME) w Zaventem koło Brukseli. Wraz z montażem ogniw paliwowych nowej generacji zespół badawczo-rozwojowy CaetanoBus wprowadził w modelu H2.City Gold pewne usprawnienia. Elektryczny napęd na ogniwa paliwowe został lepiej zintegrowany i jest bardziej wydajny, zapewniając większy komfort jazdy i niższe zużycie wodoru. Ponadto zamontowano system odzyskiwania ciepła wydzielanego przez ogniwa paliwowe, które jest teraz wykorzystywane do ogrzewania wnętrza autobusu.
Z myślą o bezemisyjnych pojazdach CaetanoBus i Toyoty madrycki przewoźnik zainwestował 10,8 mln euro w budowę generatora wodoru oraz zasilającej go instalacji fotowoltaicznej.
Kluczowy rynek
– Hiszpania jest kluczowym rynkiem dla CaetanoBus i cieszymy się, że zostaliśmy jego liderem dzięki zamówieniu kolejnych 10 egzemplarzy naszego H2.City Gold przez madryckie EMT. Mobilność oparta na wodorze ma kluczowe znaczenie dla dekarbonizacji dużych flot autobusowych i zwalczania zmian klimatu w zrównoważony sposób – powiedział Nuno Lago de Carvalho, dyrektor handlowy CaetanoBus.