Legendarny producent będzie pierwszą włoską marką, która weźmie udział w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA. Włoski wytwórca luksusowych samochodów sportowych zadebiutuje od sezonu nr 9, czyli w 2023 roku na starcie Formuły E z nowym Gen3, najszybszym, najlżejszym i najmocniejszym samochodem wyścigowym elektrycznej formuły w jej historii. Maserati na torze wyścigowym zadebiutował w 1926 roku. Jak można przeczytać na stronie producenta: „Powrót na tor odnawia ducha wyścigów w DNA Maserati”.
Maserati to marka od lat nieodłącznie kojarząca się z wysokimi osiągami. Władze firmy deklarują także innowacyjne podejście do elektryfikacji. Ich strategia doskonale wpisuje się w Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA, pierwszą na świecie i cieszącą się coraz większym zainteresowaniem całkowicie elektryczną serię wyścigów drogowych.
Linia elektrycznych modeli Folgore
Zaangażowanie Maserati w mobilność elektryczną wciąż rośnie. Jej przykładem jest Folgore, linia modeli o pełnym napędzie elektrycznym (Maserati MC20 Folgore, Maserati GranTurismo Folgore). Ponadto jak zadeklarowały już władze firmy wszystkie nowe modele Maserati będą również dostępne w 100% elektrycznych rozwiązaniach. W tym Maserati Grecale, Maserati GranCabrio oraz wspomniane GranTurismo i supersamochód sportowy Maserati MC20.
Debiut już w przyszłym roku
Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA zapewniają Maserati doskonałą platformę do zaprezentowania marki i linii elektryków Folgore w środowisku, w którym tradycyjnie testuje się wysokie osiągi i innowacje. Maserati zadebiutuje na starcie Formuły E od sezonu nr 9 (2023 rok) z nowym Gen3, najszybszym, najlżejszym i najmocniejszym samochodem wyścigowym Formuły E w historii. Gen3 to najbardziej wydajny samochód wyścigowy na świecie, który oferuje szereg wiodących w branży rozwiązań projektowych, produkcyjnych i technologicznych.
Nowy Jork, Monako, Rzym, Berlin
Od samego początku ekscytujące wyścigi Formuły E odbywają się na ulicach najbardziej znanych miast świata. Ścigające się elektryczne bolidy można było podziwiać m. in. na ulicach Nowego Jorku, Monako, Berlina, Meksyku, Londynu i Rzymu.
– Jesteśmy bardzo dumni z powrotu do świata wyścigów. Napędza nas pasja i innowacyjność. Mamy długą historię światowych sukcesów w zawodach. Teraz jesteśmy gotowi do zwiększania wydajności i kolejnych sukcesów. Nasz projekt Folgore jest najczystszą ekspresją Maserati. Dlatego postanowiliśmy wrócić do ścigania się w Mistrzostwach Świata Formuły E FIA, spotykając się przy okazji z naszymi klientami w centrach wielu miast – powiedział Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati.
Technologiczne laboratorium
– Dla Stellantis Motorsport to wielka przyjemność, że może przyczynić się do powrotu Maserati do wyścigu. Maserati Formuła E będzie naszym laboratorium technologicznym, które przyśpieszy rozwój wysokowydajnych zelektryfikowanych układów napędowych i inteligentnego oprogramowania dla naszych sportowych samochodów drogowych. Formuła E jest idealnym miejscem do tego celu i jesteśmy bardzo dumni, że jesteśmy pierwszą włoską marką, która się do niej przyłączyła – zaznaczył Jean-Marc Finot, wiceprezes Stellantis Motorsport.
Sportowe ambicje
– Z dumą witamy Maserati w ich nowym domu. Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA to szczyt wyścigów elektrycznych. Zapewnia idealne środowisko dla najbardziej dynamicznych i innowacyjnych marek samochodów o wysokich osiągach. Wszystko aby zaprezentować swoje możliwości technologiczne łącząc je ze sportowymi ambicjami – dodał Alejandro Agag, założyciel i prezes Formuły E.
Mistrz Fangio
Maserati swój debiut wyścigowy miał 96 lat temu. Pierwszym samochodem wyścigowym z logo Trident na masce był Tipo 26, który zadebiutował na Targa Florio w 1926 roku, zdobywając pierwsze miejsce w klasie do 1,5 l, z Alfieri Maserati za kierownicą. Trzydzieści jeden lat później Juan Manuel Fangio wygrał mistrzostwa świata F1 z Maserati w 1957 roku. Teraz firma spróbuje swoich sił w Formule E.
Źródło: na podstawie maserati.com, własne