Konrad Zakrzewski miał okazję testować flagowy samochód elektryczny ze Stuttgartu. EQS 580 to model, który dysponuje mocą 523 koni mechanicznych oraz 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 sekundy. Choć te dane robią wrażenie to równie istotnym parametrem dla niemieckiego flagowca jest choćby 12 stopni kąta wychylenia tylnych kół, dzięki czemu EQS zawraca podobnie jak auta segmentu B, mimo całkowitej długości przekraczającej 5,2 metra.
Jak podkreśla Konrad poza walorami użytkowymi i napędowymi, auto skonfigurowane na 770 tys. zł, wyróżnia się wyglądem. Futurystyczny design, inspirowany samochodem koncepcyjnym Vision S, stanowi pewnik rozpoznawalności na drodze. Również we wnętrzu niemieccy projektanci odeszli od tego do czego zostaliśmy przyzwyczajeni w przypadku modeli o napędzie spalinowym. Trzy gigantyczne ekrany na desce rozdzielczej są tego najlepszym dowodem.
PLUSY
- Futurystyczny wygląd
- Genialne reflektory przednie z funkcją Digital Light
- Dobry zasięg
- Ekskluzywne wyposażenie
- Tylna oś skrętna
- Duży bagażnik
- Innowacyjne rozwiązania techniczne
MINUSY
- Wysokie zużycie energii
- Wysoka cena
- Gumowe zawieszenie
- Skomplikowana obsługa systemu infotainment