Zespół Rimac dokonał rekordowego przejazdu na torze Automotive Testing Papenburg w Niemczech, z dwoma 4-kilometrowymi prostymi. Obiekty, na których można osiągnąć prędkość ponad 400 km/h, są bardzo nieliczne, ponieważ rzadko który samochód jest w stanie osiągnąć takie osiągi.
Nevera została ustawiona w trybie najwyższej prędkości, tworząc profil aerodynamiczny, który równoważy opór i siłę docisku, aby zapewnić stabilność przy dużych prędkościach. Po założeniu drogowych opon Michelin Cup 2R i sprawdzeniu ich stanu przez technika Michelin, rozpoczęła się próba bicia rekordu.
Za kierownicą siedział Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy Rimaca. Jego zadaniem było idealne wejście na prostą z zakrętów toru, aby dać samochodowi jak największą szansę na osiągnięcie V-MAX. Kiedy samochód wyrównał się na wyjściu z zakrętu, jadąc z prędkością około 250 km/h (155 mph), Miro uwolnił pełną moc zaawansowanego czterosilnikowego układu napędowego i pakietu akumulatorów opracowanego przez Rimaca, katapultując Nevera do prędkości 400 km/h.
Dopiero gdy Miro zdjął przepustnicę, bezpiecznie sprowadzając Nevera do bardziej normalnej prędkości, przez radio nadeszła wiadomość. 412kph (258mph) – dokładnie tak, jak symulowano wiele lat temu. Wystarczająco szybko, aby Nevera stała się rekordzistą świata w kategorii najszybszego samochodu produkcyjnego EV, a także najszybszym samochodem kiedykolwiek zarejestrowanym w Automotive Testing Papenburg. Prędkość maksymalna została zmierzona za pomocą Racelogic V-Box, wysoce precyzyjnego urządzenia pomiarowego opartego na GPS. Prędkość maksymalna 412 km/h była celem wyznaczonym przez zespół Rimac, gdy samochód został po raz pierwszy odsłonięty jako C_Two na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2018 roku, a dopiero teraz – po zbiorowym 1,6 mln godzin rozwoju – został zweryfikowany.
– Podróżowanie z prędkością 412kph, czyli 258mph, oznacza podróżowanie z prędkością równą jednej trzeciej prędkości dźwięku. Samo osiągnięcie takiej prędkości w samochodzie drogowym jest niewiarygodnie skomplikowane, ale w Nevera stworzyliśmy samochód, który może pokonywać długie dystanse na jednym ładowaniu, może zmierzyć się z ciasnymi i krętymi torami wyścigowymi, może driftować, a także bić rekordy prędkości w linii prostej, zarówno jeśli chodzi o przyspieszenie, jak i V-MAX. Jeździłem Neverą od momentu, gdy po raz pierwszy zatoczyła koło i zobaczyć perfekcyjnie dopracowany samochód, który jest dzisiaj, to naprawdę emocjonalny moment. Najważniejszą rzeczą, jakiej dowiedziałem się podczas próby osiągnięcia najwyższej prędkości jest to, jak opanowany i stabilny był samochód – potwierdzając, że nasze zespoły zajmujące się aerodynamiką i dynamiką pojazdu wykonały niesamowitą pracę – powiedział Miro Zrnčević.
Nevera jest dostarczana do klientów z ograniczoną prędkością maksymalną 219 mph (352 km/h), ale może osiągnąć prędkość maksymalną 412 mph (258 km/h) podczas specjalnych imprez dla klientów, przy wsparciu zespołu Rimac i w kontrolowanych warunkach. Produkcja modelu Nevera trwa w siedzibie Rimaca na obrzeżach Zagrzebia w Chorwacji.