Niemiecki sektor pojazdów w 2022 r. został zamknięty z dodatnim wynikiem. Łącznie zarejestrowano 2,65 mln nowych samochodów, co jest wynikiem o 1,1% lepszym niż przed rokiem – wynika z bilansu rocznego niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA).
Cieszy fakt, że z roku na rok zwiększa się udział wariantów z napędem elektrycznym. Wciągu 12 miesięcy sprzedano 827 321 sztuk z napędem hybrydowym (+9,6% w stosunku rok do roku). Tym samym osiągnęły one udział na poziomie 31,2% w rynku. W tej liczbie za 362 093 sztuk opowiadały hybrydy typu plug-in (+11,3%), stanowiąc 13,7% tej grupy. W przypadku zrostów jeszcze lepiej miniony rok zakończyły samochody w pełni elektryczne. Sprzedano ich w Niemczech 470 559 sztuk, czyli o więcej +32,2% niż przed rokiem. Umacnia się też pozycja elektryków w całym segmencie. Na koniec 2022 r. odpowiadały za 17,7% rynku.
Należy również podkreślić, że samochody o napędzie konwencjonalnym stracą swoją pozycję. Udział wariantów napędzanych benzyną (863 445/-11,2%) wyniósł 32,6% i był niższy niż w roku poprzednim (37,1%). Z kolei udział Diesli (472 274/-9,9%) wyniósł 17,8%. W bilansie rocznym rok wcześniej wartość ta wynosiła 20,0%.