Kia zaprezentowała właśnie Niro nowej generacji, model posadowiony na platformie podłogowej trzeciej generacji. W Korei sprzedaż w wersji HEV rozpocznie się jeszcze w styczniu. Na wybranych rynkach na świecie auto w wersji HEV zadebiutuje jeszcze w tym roku. Europejska wersja nowego Niro wciąż jest w fazie rozwoju. Producent poinformował, że termin debiutu hybrydy typu plug-in (PHEV) i elektrycznej wersji (BEV) zostanie podany w późniejszym terminie.
– Nowa Kia Niro zapowiada kolejny krok na drodze do stania się dostawcą zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności. Od początku naszą ambicją było stworzenie samochodu, który ułatwi ludziom prowadzenie zrównoważonego stylu życia. Dzięki przyjaznym dla środowiska materiałom, zaawansowanej technologii i szerokiej gamie bardzo wydajnych zelektryfikowanych układów napędowych, nowe Niro naprawdę potrafi sprostać temu wymaganiu – powiedział Artur Martins, wiceprezes oraz szef marki i obsługi klienta na świecie w Kia Corporation.
Większe Niro
Pod względem wymiarów zewnętrznych nowa Kia Niro urosła w stosunku do poprzednika – długość wynosi 4420 mm, szerokość 1825 mm, a wysokość 1545 mm i rozstaw osi 2720 mm, co oznacza przyrost o – odpowiednio – 65 mm, 20 mm, 10 mm i 20 mm. Dzięki przeniesieniu akumulatora 12 V z nadkola i zintegrowaniu go z akumulatorem trakcyjnym, który znajduje się pod tylną kanapą, ładowność bagażnika w modelu Niro HEV osiąga 451 litrów (VDA), czyli o 15 litrów więcej niż w poprzedniej wersji.
Siedzenia z dodatkiem eukaliptusa
W kabinie Niro królują materiały pochodzące z recyklingu. Podsufitka jest wykonana z materiału, który pochodzi z tapet po recyklingu, siedzenia są wykonane z tworzywa Bio PU z dodatkiem Tencelu z liści eukaliptusa, a na panelach drzwi zastosowano farbę wolną od BTX, aby zminimalizować wpływ na środowisko i zmniejszyć ilość odpadów.
Napędzane na przednie koła nowe Niro będzie wprowadzone na rynek z trzema nowoczesnymi, bardzo wydajnymi, zelektryfikowanymi układami napędowymi: hybrydowym (HEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV) i elektrycznym (BEV).
Wersja HEV ma być wyposażona w benzynowy silnik Smartstream 1.6 GDI. Czterocylindrowa jednostka napędowa generuje maksymalną moc wynoszącą 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 144 Nm. W silniku poprawiono układ chłodzenia, zredukowano tarcie i udoskonalono proces spalania, dzięki czemu udało się jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, który generuje moc 32 kW, model HEV wytwarza łączną maksymalną moc o wartości 141 KM. 1,6-litrowy silnik GDI współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową drugiej generacji (6DCT), którą zoptymalizowano pod kątem zwiększenia wydajności i zmniejszenia masy własnej. Europejska wersja nowej Kia Niro wciąż jest w fazie rozwoju. Ostateczne specyfikacje techniczne jak zapowiada producent zostaną podane do wiadomości przed rozpoczęciem sprzedaży. Nowe Niro oczekuje na homologację europejską.
Źródło: na podstawie Kia