Producent z Japonii zaprezentował elektryczny mini pojazd Sakura. Sprzedaż kolejnego z gamy pojazdów elektrycznych japońskiego giganta ma ruszyć latem tego roku. Sakura będzie kosztować od około 1,78 miliona jenów (nieco ponad 13 000 EUR). Nissan zaoferuje klientom z kraju Kwitnącej Wiśni opcje zakupów online, poprzez dedykowaną witrynę internetową.
Nazwa auta nawiązuje do japońskiego kwiatu wiśni, a jego przystępna cena ma zapewnić większy wybór konsumentom na rynku pojazdów elektrycznych. – Całkowicie nowa Sakura podąża za modelami Leaf i Ariya jako pojazd elektryczny przeznaczony na rynek masowy. Wierzymy, że zmieni to rynek japoński i sprawi, że pojazdy elektryczne będą znacznie bardziej dostępne dla klientów w Japonii – powiedział Asako Hoshino, wiceprezes Nissana.
Sakura EV może zaimponować parametrami, które wydają się odpowiadać oczekiwaniom konsumentów. Na przykład jego promień skrętu wynoszący 4,8 metra. Umożliwi to kierowcom łatwe wykonywanie ostrych manewrów, co przydaje się zwłaszcza w ruchu miejskim. Pomimo swoich rozmiarów Sakura ma przestronne wnętrze i duży zasięg, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennych potrzeb, takich jak dojazdy do pracy i zakupy. Jest również wyposażony w zautomatyzowany system parkowania, dzięki który staje się ono znacznie łatwiejsze.
Szybka, płynna jazda
Sakura jest wyposażony w zaawansowaną technologię sterowania i silnik wytwarzający 47 kW i 195 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu dysponuje mocnym i płynnym przyspieszeniem. To zaś jest znacznym ułatwieniem w momencie potrzeby włączenia się do jazdy np. na autostradzie.
Trzy tryby jazdy — Eco, Standard i Sport — zapewniają optymalną wydajność w różnych sytuacjach. Korzystając z funkcji e-Pedal Step, kierowca może zwalniać płynnie, „puszczając” pedał przyspieszenia — jednocześnie ładując akumulator. Prędkość Sakury można regulować za pomocą samego pedału przyspieszenia. Ponadto nisko położony środek ciężkości Sakury poprawia stabilność i zapewnia komfort jazdy na nierównych nawierzchniach.
Elektryczny układ napędowy
Sakura jest wyposażona w najnowocześniejszy akumulator litowo-jonowy, którego wydajność i niezawodności została przetestowana w modelu Leaf. Dzięki specjalnej metodzie układania ogniw bateria jest kompaktowa, dlatego Sakura ma przestronne wnętrze. Oferuje zasięg do 180 km. Akumulator może być również używany jako mobilne źródło zasilania w sytuacjach awaryjnych i dostarczać energię elektryczną do domu.
Zaawansowane systemy jazdy
Oprócz systemu wspomagania kierowcy ProPilot 3, Sakura jest wyposażona we wspomniany system ProPilot Park, który automatycznie steruje kierowaniem, przyspieszaniem, hamowaniem, zmianą biegów i hamulcem postojowym podczas parkowania.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny elektrycznego „malucha” Nissana, to jego przód ma być, zdaniem projektantów kwintesencją pojazdów nowej generacji Nissana. Eleganckie, smukłe reflektory (po raz pierwszy zastosowane w mini pojeździe) zwiększają bezpieczeństwo w nocy. Wersje G i X są również wyposażone w szerokie tylne lampy LED, których wygląd inspirowany jest kratownicą tylnych drzwi.
Japońska estetyka
Konstrukcja aluminiowych felg czerpie inspirację z japońskich ozdobnych węzłów mizuhiki, które powszechnie można znaleźć na kopertach i opakowaniach prezentów. Ten akcent, ucieleśniający tradycyjną japońską estetykę, dodaje Sakurze szyku. Natomiast port ładowania, znajdujący się po prawej stronie z tyłu Sakury, zapala się po otwarciu pokrywy, aby ułatwić korzystanie z telefonu w nocy. Dostępnych jest piętnaście kolorów nadwozia, w tym cztery dwukolorowe opcje, które przywołują pory roku.
Jeśli chodzi o wnętrze to centralnym elementem kokpitu Sakury jest 7-calowy wyświetlacz. Siedzenia mają wygodną konstrukcję kanapy i są obite tkaniną. Zamontowano także uchwyty na kubki ze stabilizatorami. Dostępne są trzy kolory wnętrza: czarny, beżowy i niebieski szary.
Źródło: na podstawie nissannews.com