80 proc. w 20 minut
Z pierwszej, ultraszybkiej stacji ładowania można już skorzystać na autostradzie A1, na MOP Machnacz Południe. Dysponując mocą 175 kW, stacja jest w stanie naładować baterię o pojemności powyżej 70 kWh od 10 do 80 proc. w nieco ponad 20 minut. Urządzenie firmy Ekoenergetyka-Polska zostało wyposażone w złącza zgodne ze wszystkimi, dostępnymi na polskim rynku, modelami samochodów elektrycznych. Korzystając z aplikacji mobilnej Orlen Charge można uzyskać informację o dostępności złączy oraz monitorować bieżącą sesję ładowania.
Aktualizacja cennika
W Polsce Orlen posiada ponad 300 stacji o mocy do 50 kW i aż 160 urządzeń o mocy 50-150 kW. Rozszerzenie oferty o ultraszybkie ładowarki to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów z rynku e-mobility. Spółka, podobnie jak wcześniej całe otoczenie rynkowe, wprowadzi także aktualizację cennika na ładowanie aut elektrycznych. Nowe ceny obowiązywać będą od 22 listopada br.
Ekspansja na Europę
Firma rozwija również sieć stacji pod kątem dostępności paliw alternatywnych w Europie. Do 2026 roku uruchomionych zostanie 434 stacji ładowania na terenie Niemiec. Obecnie Grupa posiada w Polsce już 470 takich obiektów. Koncern umożliwia także naładowanie samochodu w 63 lokalizacjach w Niemczech oraz Czechach.
– Konsekwentnie realizujemy wyznaczone w naszej strategii cele i wspieramy rozwój e-mobilności. Reagujemy też na oczekiwania, które stawia przed nami zarówno rynek jak i nasi klienci. Dlatego właśnie planujemy dalszy rozwój stacji ładowania. których na terenie naszego kraju do końca dekady będziemy mieć przynajmniej 1 000. Nasze plany rozwoju w sektorze elektromobilności obejmują także budowę 434 takich obiektów, czyli aż 868 punktów ładowania, na terenie Niemiec, gdzie jako Grupa posiadamy już blisko 600 stacji tankowania pojazdów – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.
Na polskich stacjach koncernu funkcjonuje obecnie blisko 140 stacji szybkiego ładowania o mocy od 50 do 150 kW oraz 2 o mocy do 50kW. Ładowarki zainstalowane na stacjach Grupy Orlen wyposażone są w złącza DC tj. CHAdeMO, CCS a także AC Typ 2, obsługujące prawie wszystkie, dostępne na świecie, typy samochodów elektrycznych. W Niemczech i Czechach działa 86 szybkich stacji ładowania o mocy od 50 do 150 kW oraz 8 o mocy do 50kW.