– Stellantis potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz elektryfikacji, zwiększając z sukcesem na polskim rynku udział samochodów niskoemisyjnych w sprzedaży swoich marek, zgodnie ze strategicznym planem firmy Dare Forward 2030 – powiedział Roberto Matteucci, dyrektor generalny Stellantis w Polsce.
Więcej marek, większy wybór
Miesiąc przed zakończeniem bieżącego roku, Stellantis (pod szyldem Grupy jest kilkanaście marek, m.in. Alga Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, Fiat Peugeot, Maserati i Opel) jest liderem na polskim rynku pod względem sprzedaży samochodów osobowych z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). W tym okresie firma zarejestrowała łącznie 1 472 samochody z takim napędem. Jest to o 531 samochodów więcej niż w porównywalnym okresie 2021 roku (941 sztuk). Udział w tym segmencie rynku wyniósł 15,2%, czyli o 3,9 pp. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku (11,3%). Liderem wśród marek Stellantis w tym segmencie był Jeep (499 sztuk), kolejne miejsce na podium zajęły marki Peugeot (357 sztuk) oraz Citroën (272 sztuki). Najpopularniejsze modele osobowe z napędem hybrydowym plug-in w ofercie Stellantis to Jeep Wrangler 4xe Plug-In Hybrid (240 sztuk), Jeep Compass 4xe Plug-In Hybrid (215 sztuk) oraz Peugeot 3008 Hybrid & Hybrid 4 (171 sztuk).
Opel użytkowym liderem
Stellantis zajmuje również pierwsze miejsce w segmencie niskoemisyjnych lekkich samochodów użytkowych z napędem w pełni elektrycznym (BEV). W okresie od stycznia do listopada bieżącego roku firma zarejestrowała łącznie 508 samochodów z napędem w pełni elektrycznym (BEV). Jest to ponad ośmiokrotnie więcej niż w porównywalnym okresie 2021 roku (61 sztuk). Wynik ten zapewnił firmie 40,8% udziału w tym segmencie rynku, czyli o 28,7 pp. więcej niż po jedenastu miesiącach 2021 roku (12,1%). Liderami wśród marek Stellantis w tym segmencie są Opel (192 sztuki), Fiat Professional (188 sztuk) oraz Peugeot (88 sztuk). Najpopularniejsze modele użytkowe z napędem w pełni elektrycznym w ofercie Stellantis to Fiat E-Ducato, Opel Vivaro-e oraz Peugeot e-Expert.
Jak podkreśla Stelantis, niskoemisyjne modele marek wchodzących w skład Grupy zajmują czołowe miejsca w swoich segmentach. W segmencie A samochodów niskoemisyjnych dominuje elektryczny Fiat 500 ze sprzedażą 275 sztuk, w segmencie B liderem jest Peugeot e-208 (335 sztuk). Opel Combo-e ze sprzedażą 64 sztuk jest na pierwszym miejscu segmentu C niskoemisyjnych vanów, a Opel Vivaro-e w segmencie D niskoemisyjnych vanów (150 sztuk).