Elektryczny model Volvo uzyskał szczególnie dobre wyniki testach Euro NCAP pod względem bezpieczeństwa pasażerów i systemów wspomagania kierowcy, do czego przyczyniła się jedna z najbardziej rozbudowanych standardowych ofert bezpieczeństwa w swoim segmencie. Producent podkreśla, że wśród wielu innych scenariuszy te technologie pomagają kierowcom wykrywać i unikać kolizji, pozostawać na swoim pasie i ograniczać skutki przypadkowego zjechania z drogi.
– Zawsze staramy się być liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. Oznacza to, że we wszystkich naszych samochodach przestrzegamy surowych norm bezpieczeństwa, z których wiele pomogliśmy z biegiem czasu ustanowić jako powszechnie obowiązujące – powiedziała m.in. Malin Ekholm, szefowa Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars.
Wprowadzony na rynek w 2021 roku C40 Recharge to drugi (po XC40 – przyp. red.) w pełni elektryczny model producenta wchodzącego w skład chińskiego koncernu Geely. W nadchodzących latach firma planuje wprowadzić zupełnie nową rodzinę samochodów w pełni elektrycznych, co jest jednym z najbardziej ambitnych planów elektryfikacji w branży. Volvo było pierwszym uznanym producentem samochodów, który zobowiązał się do pełnej elektryfikacji i zamierza do 2030 r. sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne. Już do 2025 r. dąży do tego, aby połowa swojej globalnej sprzedaży składała się z samochodów wyłącznie elektrycznych.
Źródło: na podstawie Volvo Cars, własne