Polestar 3 to pierwszy SUV Szwedzkiej marki. Auto zapowiadane od kilku miesięcy, bez wątpienia wyróżnia się stylistyką. Stanowi ona połączenie skandynawskiego stylu oraz nowoczesności. W efekcie powstał interesujący produkt, który wyróżnia się detalami, ale ogólna bryła pozostaje neutralna by trafić w gusta jak największej liczby odbiorców. Ponadto auto jest zbudowane na platformie flagowego Volvo, co oznacza, że rozstaw osi będzie wynosił niemal trzy metry.
Poza gabarytami, Polestar 3 wyróżnia się również pod względem osiągów. Bazowa odmiana posiada dwa silniki elektryczne, które łącznie generują 483 konie mechaniczne i 840 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy. Ponadto klienci mogą doposażać swoje egzemplarze w pakiet Performance, który oferuje dodatkowy zastrzyk mocy (27 koni mechanicznych), inaczej skonfigurowane zawieszenie i 22-calowe felgi.
Inżynierowie z Polestara nie zapomnieli również o baterii. Ma ona pojemność 111 kWh, co ma wystarczyć na pokonanie ponad 600 kilometrów. Dodatkowo moc ładowania w przypadku tego samochodu to 250 kW.
Mówiąc o Polestarze 3 warto również zajrzeć do wnętrza. Tutaj nie da się nie zauważyć nawiązań do innych elektrycznych samochodów dostępnych na rynku. Duży pionowy ekran centralny stanowi serce dowodzenia całym autem. Ma 14,5-cala i korzysta z procesora Snapdragon, który został opracowany wraz z Google. Nie zabrakło też nagłośnienia od Bowers & Wilkins, który składa się z 25 głośników.
Nowy produkt od Polestara zostanie też wyposażony w pakiet LiDAR. Ma on mieć premierę wiosną przyszłego roku. System będzie korzystał z trzech dodatkowych kamer, czterech czujników ultradźwiękowych oraz jednostki sterującej NVIDIA. To wszystko ma się przełożyć na lepszą pomoc w ocenie i skutecznym przeanalizowaniu otoczenia.
Warto podkreślić, że podstawowy wariant posiada pięć modułów radarowych i dwanaście czujników ultradźwiękowych. Nowością jest czujnik monitorujący wnętrze, który ma pomóc chronić dzieci i zwierzęta pozostawione w aucie.
Polestar 3 będzie produkowany w Chengdu w Chinach. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec przyszłego roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, produkcją zajmą się także zakłady Volvo w Ridgeville (Południowa Karolina, Stany Zjednoczone).