Opinia Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych:
„Przedstawiamy raport „Poland Drives E-Mobility”, który opracowaliśmy ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, jakie stwarza polski rynek dla firm z holenderskiej branży elektromobilności. Z ponad 50 000 pojazdów elektrycznych i ponad 4400 punktów ładowania Polska wciąż znajduje się w bardzo wczesnej fazie rozwoju zrównoważonego transportu. Ponadto nasz kraj reprezentuje jeden z największych rynków transportu lekkiego i ciężkiego, ze znaczącymi wyzwaniami w tych sektorach. Spośród 30 tys. pojazdów ciężarowych zarejestrowanych w Polsce w 2021 r., tylko 4 były wyposażone w napęd elektryczny. Sieć i miks energetyczny również stoją w przededniu ogromnych inwestycji i zmian. Elektryfikacji transportu w Polsce sprzyjają jednak wprowadzane instrumenty wsparcia, takie jak mechanizmy subsydiów wdrażane przez polską administrację publiczną. Należy do nich program „Mój Elektryk” o wartości ok. 147 mln euro, przeznaczony na dofinansowanie nabywców samochodów elektrycznych oraz program dotacji o wartości ok. 183 mln euro na infrastrukturę ładowania i tankowania wodoru. Polska dysponuje również bardzo dużym potencjałem produkcyjnym w sektorze e-mobility. Nasz kraj jest wiodącym w Europie dostawcą autobusów elektrycznych oraz baterii litowo-jonowych. Produkujemy również m.in. liczne podzespoły, zelektryfikowane układy napędowe czy stacje ładowania. Polska napędza rynek elektromobilności, ale może to robić efektywniej, dzięki zacieśnieniu współpracy z holenderskimi liderami branży”.