Najbezpieczniejszym Volvo w historii
EX90 ma odegrać w gamie modelowej Volvo taką samą rolę jak obecny model XC90 osiem lat temu. Z tym, że tutaj różnice są jeszcze większe. Jak podkreśla producent EX90 ma być flagowym SUV-em, który jako pierwszy będzie wykorzystywał nową platformę podłogową SPA 2. Ten samochód, tak jak kolejne nowe modele Volvo, ma być napędzany wyłącznie prądem. EX90 ma być w chwili debiutu najbezpieczniejszym Volvo w historii i w opinii producenta zapewne najbezpieczniejszym seryjnym samochodem osobowym jaki powstał. Na pokładzie nowego modelu mają też debiutować systemy jazdy autonomicznej (w określonych warunkach i regionach).
Jedną z nowości będzie system monitoringu kabiny, który obejmuje całe jej wnętrze łącznie z bagażnikiem. System radarowy, pozwoli uniknąć sytuacji w której ktoś nieświadomie zostanie pozostawiony w kabinie, co mogłoby narazić żywą istotę na niebezpieczeństwo.
Wszechobecne czujniki
Nowy wewnętrzny system radarowy zostanie po raz pierwszy wprowadzony jako wyposażenie standardowe w modelu EX90 na tych rynkach, gdzie pozwalają na to przepisy. Funkcja ta będzie również dostępna w kolejnych, nowych modelach Volvo. W kabinie umieszczono czujniki w kilku miejscach: w konsoli podsufitki, przy lampkach do czytania oraz w bagażniku samochodu. System jest pierwszym na rynku, który może wykryć ruch poniżej jednego milimetra w całym wnętrzu samochodu. Kierowca dostanie sygnał o tym, że ktoś w kabinie pozostał podczas próby zamykania auta.
Ruch odblokuje samochód
Jeśli w środku zostanie wykryty człowiek lub zwierzę, samochód pozostanie odblokowany, a na ekranie konsoli środkowej pojawi się przypomnienie, aby sprawdzić, czy w kabinie nie ma pasażerów. System klimatyzacji samochodu może się uaktywnić, jeśli w kabinie zostaną wykryte osoby lub zwierzęta, aby poprawić ich komfort. Może to również pomóc obniżyć ryzyko hipotermii lub udaru cieplnego.
Źródło: na podstawie Volvo