Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów po raz drugi organizują konkurs dla dziennikarzy, marek i projektów najbardziej zaangażowanych w budowanie świadomości społecznej w zakresie elektromobilności. Kandydatury do konkursu e-Mobility Media Awards 2022 można zgłaszać do 31 sierpnia br. Wyniki zostaną ogłoszone we wrześniu, podczas gali Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi – największej tego typu konferencji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Pierwsza edycja Konkursu wyraźnie pokazała olbrzymie zainteresowanie mediów elektromobilnością. W tym roku, w związku z wojną w Ukrainie i kryzysem paliwowym oczy wszystkich skierowały się na odnawialne źródła energii, zeroemisyjne technologie i zrównoważony transport. Temat powrócił ze zdwojoną siłą w kontekście uzależnienia gospodarek od paliw kopalnych i potężnego kryzysu na rynku energetycznym. Obecna sytuacja wyraźnie uwypukliła wagę rzetelnej informacji, a także rolę mediów, dziennikarzy i brandów w edukowaniu rynku w kwestii alternatywnych źródeł energii oraz elektromobilności.
To właśnie głównie dla tych trzech grup dedykowany jest konkurs e-Mobility Media Awards 2022. Oprócz dziennikarzy, w ramach konkursu wyróżnione zostaną także brandy i wydarzenia, które prowadzą najskuteczniejsze działania na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce.
Organizatorami Konkursu są Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Zgłoszenia do e-Mobility Media Awards będą przyjmowane łącznie w 16 kategoriach, ale w stosunku do ubiegłego roku w Konkursie odnotowano kilka znaczących zmian.
–Sytuacja geopolityczna oraz proekologiczne decyzje unijne, wpłynęły na przyspieszenie transformacji sektora transportu w kierunku zeroemisyjności. Ten trend obserwujemy od kilku lat wśród producentów pojazdów, którzy stali się trendsetterami ekologicznych zmian – powiedział Maciej Gis, Kierownik Biura Komunikacji Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
– Istotnym elementem zmian jest również budowanie narracji oraz edukacja w przestrzeni medialnej, dlatego w tegorocznej edycji e-Mobility Awards, która ma za zadanie krzewienie praktycznej i obiektywnej wiedzy, postanowiliśmy wyróżnić dziennikarzy oraz media w kilku kategoriach, w tym „Dziennikarz Roku”, „Dziennikarz Specjalny Roku”, „Medium Roku”, „Artykuł Roku” czy „Wideo Roku”. Nie pominęliśmy również firm, które zostaną nagrodzone w kategoriach m.in.: „Marka Roku”, „Grupa Motoryzacyjna Roku”, „Kampania Roku” czy „Najlepsza Współpraca Roku”. Zwieńczeniem będzie wyróżnienie od EV Klub Polska – dodał Maciej Gis.
Zwycięzcy kategorii: Dziennikarz Roku, Medium Roku, Medium Branżowe Roku, Medium Lokalne Roku, Samochód Elektryczny Roku, Marka Roku – motoryzacja, Marka Roku – infrastruktura, Grupa Motoryzacyjna Roku, zostaną wskazani na podstawie badania mediów przeprowadzonego przez firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Analiza obejmie ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Liderzy kolejnych ośmiu kategorii zostaną wyłonieni przez Kapitułę Konkursu, w skład której wejdą przedstawiciele PSPA, PSMM i partnerów kampanii elektromobilni.pl, na podstawie zgłoszeń przedstawicieli marek, osób zainteresowanych elektromobilnością oraz w drodze głosowania dziennikarzy i mediów. Ta część konkursu dotyczy nagród dla Artykułu Roku, Video Roku, Dziennikarza Specjalistycznego Roku – zeroemisyjne floty, Dziennikarza Specjalistycznego Roku – zeroemisyjny transport ciężki, Kampanii Roku, Wydarzenia Medialnego Roku, Najlepszej Współpracy z Mediami. W konkursie zostanie przyznana także Nagroda specjalna EV Klub Polska.
– Analizując media wyraźnie widać, jak obecna trudna sytuacja w Europie z jednej strony wzbudza powszechny niepokój, a z drugiej otwiera drzwi do potężnej merytorycznej dyskusji dotyczącej uniezależnienia się od energetycznego monopolisty oraz współpracy państw UE w podejmowaniu decyzji o inwestowaniu w alternatywne źródła energii. Obserwujemy w związku z tym w Polsce także ogromną pozytywną zmianę w narracji dotyczącej elektromobilności i transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym – skomentował Marcin Szczupak, Dyrektor Badań i Rozwoju Biznesu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Zgłoszenia są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej https://v2.elektromobilni.pl/emobility-media-awards
Regulamin Konkursu: https://v2.elektromobilni.pl/pdf/Regulamin-Konkursu-e-Mobility-Media-Awards-2022.pdf
Osoby do kontaktu:
Maciej Gis, Kierownik Biura Komunikacji
kom: +48 606 740 357, maciej.gis@pspa.com.pl
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
www.pspa.com.pl
www.elektromobilni.pl
Katarzyna Popławska, Kierownik Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680, kpoplawska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
www.psmm.pl
Informacje o Organizatorach Konkursu:
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA)
Największa organizacja branżowa, kreująca rynek elektromobilności i technologii wodorowych w Polsce i w regionie CEE.
Integruje wiodące marki z całego łańcucha wartości w elektromobilności. Tworzy środowisko producentów pojazdów i infrastruktury, operatorów i dostawców usług ładowania, koncernów paliwowych i energetycznych oraz wszystkich pozostałych podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu.
Zrzesza ponad 190 przedsiębiorstw, będąc 2. pod względem liczby zrzeszonych podmiotów prawnych organizacją branżową w Europie. Wspólnie z nimi działa na rzecz ukształtowania odpowiedniego otoczenia gospodarczego i prawnego, pozwalającego na dynamiczny rozwój zero- i niskoemisyjnych technologii w transporcie.
Tworzy najliczniejszy w Polsce zespół ekspertów i praktyków elektromobilności. Dysponując zespołem konsultantów i trenerów ze specjalistycznym doświadczeniem sektorowym i wiedzą zdobytą w branży, realizuje projekty szkoleniowe, doradcze i eksperckie. Współpracuje z przemysłem, administracją i społeczeństwem.
Dostarcza wiedzę i informacje, kluczowe dla rozwoju biznesu w obszarze zrównoważonego transportu.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Lider w dziedzinie kompleksowego monitoringu internetu, social media, prasy, radia i telewizji oraz analiz medialnych.
Firma świadczy usługi dla największych koncernów, agencji PR, przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych.
Monitoring polskich mediów obejmuje blisko 5 mln źródeł internetowych, w tym social media, 1100 tytułów prasowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Monitoring zagraniczny uwzględnia ponad 90% światowego rynku mediów. Przeglądy mediów udostępniane są Klientom za pomocą aplikacji Inforia – innowacyjnego narzędzia do efektywnego zarządzania informacją.
Specjalnością PRESS-SERVICE Monitoring Mediów są audyty medialne oraz wielopoziomowe raporty medialne, niezbędne w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem, prowadzeniu kampaniii oraz podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych.
Firma tworzy ponadnarodowe rozwiązania dla korporacji międzynarodowych. Jest członkiem międzynarodowej organizacji FIBEP oraz jednym z inicjatorów CEE Media Monitoring Group.
Źródło: na podstawie PSPA