Czeski producent wchodzący w skład Grupy Volkswagen zaprezentował samochód przyszłości – w pełni elektryczny model. Pojazd wyróżnia się designem, a także przestronnym wnętrzem dostosowanym do dwóch konfiguracji: trybu jazdy i relaksu. VISION 7S, dzięki akumulatorowi o pojemności 89 kWh, będzie dysponował zasięgiem ponad 600 kilometrów. Prezentując siedmiomiejscowego SUV-a, firma zaprezentowała przy okazji odmienione logo i znak słowny.
Inny język projektowania
– To szczególny dzień w historii ŠKODA AUTO. Odsłaniamy nową identyfikację wizualną marki, w tym nowe logo i aktualizację CI. Dzięki studium koncepcyjnemu modelu VISION 7S udostępniamy także zapowiedź całkowicie nowej ŠKODY, która jest manifestacją zupełnie nowego języka projektowania. Ponadto znacznie przyspieszamy naszą kampanię związaną z e-mobilnością. Już do 2026 r. wprowadzimy trzy dodatkowe, całkowicie elektryczne modele, a kolejne są w fazie przygotowania. To postawi nas w jeszcze silniejszej pozycji w obecnej dekadzie transformacji. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy łącznie 5,6 mld euro w e-mobilność i kolejne 700 mln euro w cyfryzację. Zapewnimy w ten sposób rentowność firmy i miejsca pracy w przyszłości – podkreślił Klaus Zellmer, dyrektor generalny ŠKODA AUTO.
Nowy język projektowania będzie stopniowo wprowadzany od 2023 r., dla elektrycznej i cyfrowej ery. Definiują go wyraziste, zredukowane linie, które podkreślają prostotę i wartość nowych modeli. Charakterystyczne elementy obejmują nowy przód z tzw. Tech-Deck Face i ekologiczne materiały we wnętrzu.
Elektryczny SUV oferuje dużo miejsca dla maksymalnie siedmiu pasażerów i charakterystyczne funkcje zwiększające komfort podróżowania. VISION 7S to także pierwsza ŠKODA z matowym kolorem nadwozia. Jej wnętrze charakteryzuje się wykorzystaniem ekologicznych materiałów i interaktywnymi powierzchniami. Model opiera się na platformie MEB Grupy Volkswagen i jest wyposażony w akumulator o pojemności 89 kWh. Zapewni to zasięg ponad 600 kilometrów.
Trzy modele BEV do 2026 roku
Marka poinformowała także o przyspieszeniu swojej kampanii związanej z e-mobilnością. Już do 2026 r. ŠKODA wprowadzi na rynek trzy kolejne całkowicie elektryczne modele. W planach jest samochód o przede wszystkim miejskim przeznaczeniu, ale także kompaktowy SUV i siedmiomiejscowe auto rodzinne.
Źródło: na podstawie ŠKODA