Osiem autobusów elektrycznych Urbino 12 electric, zamówił Miejski Zakład Komunikacji. Przedmiotem postępowania było również zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury ładowania, jak i przebudowa pętli autobusowej przy ul. Karola Marcinkowskiego. Inwestycję zrealizował również Solaris.
– To dla Gorzowa bardzo ważny dzień. Czekaliśmy na nasze pierwsze „elektryki” długo i liczymy, że zmienią komfort podróżowania oraz jeszcze bardziej podniosą świadomość mieszkańców dotyczącą ekologii i potrzeby ochrony naszego środowiska – powiedział prezydent miasta Jacek Wójcicki.
Autobusy elektryczne dostarczone do Gorzowa Wielkopolskiego zostały wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ok. 120 kWh. Magazynowana w nich energia przekazywana jest do zasilania elektrycznej osi napędowej pojazdu. Ładowanie gorzowskich Solarisów jest możliwe na dwa sposoby: zarówno przez klasyczny system plug-in, jak i przez pantograf w wersji odwróconej (urządzenie jest opuszczane z masztu ładowarki na dach pojazdu). Na pokład 12-metrowego elektrobusa wejdzie minimum 80 pasażerów. Kierowca będzie realizował swoje zadania przewozowe w kabinie typu zamkniętego. W zakresie infrastruktury Solaris oddał do użytkowania stację ładowania na terenie zajezdni MZK oraz trzy punkty ładowania pantografowego na pętlach w strategicznych rejonach miasta. Zamontowane w zajezdni cztery dwustanowiskowe ładowarki posiadają moc 2 x 60 kW, ładowarki pantografowe będą ładować z mocą 400 kW.