– W dużym mieście takim jak Hamburg branża taksówkowa może odegrać ważną rolę w dekarbonizacji transportu. Cieszymy się, że możemy wnieść swój wkład w ten projekt. Taksówki codziennie pokonują wiele kilometrów, a Toyoty Mirai z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe to przyjazne dla środowiska, praktyczne rozwiązanie, które przyczyni się również do poprawy jakości powietrza w mieście – powiedział Carsten Schulz, dyrektor generalny firmy Autohaus S+K GmbH, autoryzowanego dealera Toyoty.
Z samorządową dotacją
Toyoty Mirai zostały sfinansowane z dotacji samorządu Hamburga w ramach projektu „Taxi of the Future”, którego celem jest wymiana wszystkich taksówek działających na terenie miasta na auta bezemisyjne do końca 2024 roku. Projekt ten rozpoczął się w kwietniu 2021 roku, kiedy po mieście poruszało się zaledwie 5 taksówek nieemitujących spalin. Do dziś licencję taksówkarską otrzymało łącznie 350 samochodów elektrycznych, z których 25 to zasilane wodorem Toyoty Mirai. Władze Hamburga utworzyły oddzielny fundusz, z którego zostanie zakupionych łącznie 460 elektrycznych samochodów bateryjnych i wodorowych, w tym 60 aut przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.
Przewozowe Toyoty
Mirai jest autem chętnie wybieranym przez firmy z branży przewozu osób. W Paryżu w roli taksówek jeździ już 600 Mirai, w Kopenhadze w firmie taksówkowej pracuje 100 wodorowych Toyot, a w całej Europie sedany Mirai znajdują się we flotach wielu serwisów car-sharingowych, ride-sharingowych i wypożyczalni samochodów.
Auto drugiej generacji oferuje zasięg do 650 kilometrów wg WLTP i może zostać zatankowana w kilka minut. Napędza ją silnik elektryczny o mocy 182 KM, zasilany ogniwami paliwowymi, które generują prąd w reakcji wodoru i tlenu. Auto jest oferowane w Polsce w dwóch wersjach Prestige i Executive, a jego zużycie wodoru wynosi średnio 0,79-0,89 kg/100 km, w zależności od wyposażenia.