W pierwszym kwartale 2022 roku Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 68 426 sztuk. Stanowi to spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Całkowicie elektryczne Porsche Taycan trafiło do 9470 klientów. Kultowa 911 sprzedała się do końca marca w ilości 9327 egzemparzy. Po raz kolejny sprzedażowym hitem okazało się Porsche Cayenne. Model znalazł 19 029 nabywców.
– W świetle wyjątkowych okoliczności wpływających na szeroko pojętą branżę motoryzacyjną nasze zespoły sprzedaży i dealerzy spisywali się dobrze w pierwszym kwartale. Odrodzenie się koronawirusa w niektórych regionach, takich jak Chiny, w połączeniu z ciągłymi znaczącymi wyzwaniami podażowymi i logistycznymi, wystawiło nas na próbę. Jednocześnie nasze produkty nadal cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów na całym świecie – zarówno w Europie, obu Amerykach, jak i w Chinach – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.
Wzrost w Europie
Wieloaspektowe wyzwania, z jakimi mierzy się producent samochodów sportowych w różnych regionach świata, nakreśliły zróżnicowany obraz, jeśli chodzi o dostawy. W Europie Porsche dostarczyło w pierwszym kwartale 22 791 pojazdów, co oznacza wzrost o 18% rok do roku – mimo bardzo dobrych danych w tym samym okresie w 2021 roku. Dostawy stanowiące wzrost o 16 proc. W Chinach, największym pojedynczym rynku Porsche, producent samochodów sportowych zrealizował 17 685 dostaw. Ponowny wybuch koronawirusa związany z zamknięciem Centrów Porsche w niektórych regionach i wyzwaniami logistycznymi spowodował spadek dostaw o 20 procent. W sumie do klientów Porsche w Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie dostarczono 28 991 pojazdów. W Stanach Zjednoczonych klientom Porsche dostarczono 13 042 pojazdy, pomimo problemów z dostawami i tranzytem, które dotykają wiele marek motoryzacyjnych.
SUV-y pozostają popularne
Największym popytem po raz kolejny cieszyły się modele SUV-ów Porsche: Porsche Cayenne trafiło do 19 029 klientów. Dostawy Macana wyniosły łącznie 18 329. Całkowicie elektryczne Porsche Taycan trafiło do 9470 klientów. Ikona samochodu sportowego, 911, została dostarczona 9327 razy na całym świecie. Do klientów trafiło łącznie 7735 egzemplarzy Panamery. Dostarczono kolejnych 4536 egzemplarzy 718 Boxster i 718 Cayman.
Ostrożny optymizm
– Pozostajemy ostrożni, gdy przechodzimy do drugiego kwartału, szczególnie w świetle konfliktu zbrojnego na Ukrainie, na który patrzymy z konsternacją i troską o zaangażowanych. Zdrowie i bezpieczeństwo ludzi są najważniejsze. Wpływ na naszą działalność biznesową jest stale weryfikowany i oceniany przez nasz zespół ekspertów. Mimo wszystko pozostajemy optymistami w naszych ogólnych perspektywach i nie idziemy na żadne kompromisy, jeśli chodzi o tworzenie emocjonalnych i wyjątkowych doświadczeń dla naszych klientów – dodał Detlev von Platen.
Źródło: na podstawie Porsche