Zdaniem projektantów LB744 Lamborghini ustanowił „nowy punkt odniesienia pod względem osiągów i przyjemności z jazdy”. Nowa architektura z nowym układem napędowym zapewnia łącznie ponad 1000 CV (Cavalle virtuale), łącząc moc zupełnie nowego 12-cylindrowego silnika spalinowego z trzema silnikami elektrycznymi i przełomową dwusprzęgłową skrzynią biegów, która po raz pierwszy pojawi się w 12-cylindrowym Lamborghini.
Samochód posiada dość oryginalny układ napędowy: wolnossący silnik V6 o pojemności 6,5 litra jest uzupełniony trzema silnikami elektrycznymi, z których jeden jest zintegrowany z nową dwusprzęgłową ośmiobiegową skrzynią biegów. Jest on zamontowany poprzecznie i umieszczony po raz pierwszy za silnikiem spalinowym. W tzw. tunelu transmisyjnym znajduje się akumulator litowo-jonowy, który zasila silniki elektryczne.
„Silniki elektryczne zwiększają moc przy niskich obrotach, ale mogą też przekształcić nowy LB744 w samochód całkowicie elektryczny, tym samym zmniejszając emisję CO2 o 30% w porównaniu do Aventadora Ultimae” – tłumaczą konstruktorzy.
No i odpowiednio brzmią. Jako że od zawsze samochody Lamborghini słynęły z wyjątkowego emocjonalnego i niepowtarzalnego dźwięku i tym razem szczególną uwagę poświęcono „ścieżce dźwiękowej”, która jest „melodyjna przy niskich obrotach, a następnie wznosząca się do naturalnego harmonijnego crescendo”.
Auto jest reklamowane i wprowadzane do sprzedaży jako pierwszy pojazd zelektryfikowany – HPEV: supersportowy samochód hybrydowy typu plug-in wyposażony w lekki akumulator litowo-jonowy o dużej mocy, umieszczony w tunelu transmisyjnym w centralnej części podwozia. Nowy silnik L545 ma pojemność 6,5 litra i jest najlżejszym i najmocniejszym 12-cylindrowym silnikiem kiedykolwiek wyprodukowanym przez Lamborghini. Oprócz silnika spalinowego, który dostarcza moc tylnym kołom, na przedniej osi debiutuje teraz para silników elektrycznych, z których każdy zapewnia przyczepność jednemu z przednich kół. Nad ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów znajduje się również trzeci silnik elektryczny, który może dostarczać moc na tylne koła, w zależności od wybranego trybu jazdy i warunków.
LB744 jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o dużej mocy właściwej (4500 W/kg) umieszczony w tunelu środkowym, utrzymujący środek ciężkości jak najniżej i zapewniający optymalny rozkład masy. Akumulator jest chroniony przez niższą warstwę strukturalną i jest połączony z przednimi silnikami elektrycznymi, tylnym silnikiem elektrycznym i zintegrowaną jednostką ładującą.
Bateria ma 1550 mm długości, 301 mm wysokości i 240 mm szerokości, zawiera ogniwa o całkowitej pojemności 3,8 kWh. LB744 jest w stanie pokonać ponad 10 kilometrów w trybie 100% EV. Gdy ładunek spadnie do zera, można go ładować zarówno za pomocą zwykłego domowego prądu przemiennego, jak i prądu kolumny ładującej o mocy do 7 kW, a całkowicie ładuje się w ciągu zaledwie 30 minut. Można go również naładować podczas hamowania z przednich kół lub bezpośrednio z silnika V12 w ciągu zaledwie sześciu minut.
W trybie w pełni elektrycznym może również dostarczać moc na tylne koła, które oprócz silników elektrycznych napędzających przednie koła umożliwiają bezemisyjny napęd na dwie osie. Sposób działania systemu zależy od tego, który tryb jazdy jest włączony, dzięki mechanizmowi rozprzęgania z dedykowanym synchronizatorem umożliwiającym połączenie z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Gdy silnik elektryczny zapewnia dodatkową moc silnikowi spalinowemu V12, znajduje się w pozycji (trybie) P3, oddzielony od skrzyni biegów, podczas gdy porusza się w pozycji P2, aby naładować akumulator przy niskich prędkościach, a po zaparkowaniu również obsługując rozrusznik. W pozycji P3 superauto może stać się elektrycznym samochodem z napędem na cztery koła.
Bieg wsteczny jest zapewniany przez dwa przednie silniki elektryczne, chociaż jeśli potrzebny jest dodatkowy pęd, tylny silnik elektryczny może również włączyć się, co aktywuje tylną oś i koła. W rezultacie nowy LB744 może napędzać wszystkie cztery koła w trybie zerowej emisji, nawet podczas cofania w warunkach np. niskiej przyczepności.