W ubiegłym roku rejestracje samochodów dostawczych ładowanych elektrycznie w UE wzrosły o 42,5%, co spowodowało wzrost udziału w rynku (z 3,0% do 5,3% całkowitej sprzedaży). Wszystkie główne rynki w regionie odnotowały dwucyfrowe wzrosty, z Hiszpanią na czele (+57,3%), a następnie z Niemcami (+41,3%), Francją (+33,0%) i Włochami (+20,5%).
Hybrydowe samochody dostawcze z napędem elektrycznym również odnotowały wzrost w 2022 r., a rejestracje wzrosły o 23,9%, co stanowi 2,5% rynku samochodów dostawczych w UE (wzrost z 1,7% w 2021 r.). Włochy – największy rynek samochodów dostawczych w UE, stanowiący 54% wszystkich rejestracji – odnotowały najwyższą stopę wzrostu (+43,0%). Francja (+13,3%) i Niemcy (+3,1%) również odnotowały wzrosty, choć skromniejsze, podczas gdy Hiszpania odnotowała niewielki spadek (-0,8%).
Sprzedaż samochodów dostawczych napędzanych paliwami alternatywnymi (pojazdy napędzane gazem ziemnym, LPG, biopaliwami i etanolem) spadł o 28,7%, licząc 15 221 sztuk i stanowiąc tylko 1,2% całkowitej liczby rejestracji lekkich samochodów dostawczych. Francja była jedynym kluczowym rynkiem UE, który odnotował wzrost sprzedaży samochodów dostawczych napędzanych paliwami alternatywnymi (+2,1%), podczas gdy Hiszpania odnotowała znaczny spadek (-84,4%).
Jeśli chodzi o napędy konwencjonalne to w 2022 r. sprzedaż samochodów dostawczych z silnikiem wysokoprężnym spadła o 21,9% w całej Unii Europejskiej, do 1,1 mln sztuk, ponieważ ogólny spadek na rynku samochodów dostawczych wpłynął głównie na nie. Cztery największe rynki UE w tym względzie odnotowały dwucyfrowe straty: Francja (-23,5%), Hiszpania (-23,5%), Włochy (-19,4%) i Niemcy (-17,0%).
Z drugiej strony, liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych na benzynę wzrosła w ubiegłym roku do 64 585 sztuk, co stanowi wzrost o 9,2%. W rezultacie napędy te zyskały udział w rynku, stanowiąc 5,0% całego rynku (wzrost o 1,3 punktu procentowego od 2021 r.). Spośród czterech kluczowych rynków UE tylko Niemcy odnotowały spadek liczby samochodów dostawczych z benzyną (-4,8%), podczas gdy pozostałe trzy rynki pozytywnie przyczyniły się do wyników regionu. Włochy i Hiszpania odnotowały najsilniejszy wzrost z dwucyfrowymi wzrostami odpowiednio (+57,1% i +25,0%), podczas gdy Francja odnotowała skromniejszy wzrost (6,0%).