– Premiera to kolejny kamień milowy w historii Abartha: jednocześnie prezentujemy w Europie pierwszego elektrycznego Abartha, opartego na Nowym Fiacie 500, i wprowadzamy markę na brazylijski rynek wraz z nowym Abarthem Pulse. Abarth 500e to jedna z najbardziej ekscytujących premier w historii marki – powiedział m.in. Olivier Francois, dyrektor generalny marek FIAT i Abarth i globalny dyrektor marketingu Grupy Stellantis.
Osiągi podstawą
– Osiągi od zawsze są podstawą naszych działań: w istocie, każda zmiana wprowadzona w samochodach Abartha ma na celu uzyskanie jak najlepszych osiągów podczas jazdy. Taką właśnie filozofię przyjął nasz założyciel, Carlo Abarth. Zatem z tego punktu widzenia nic się nie zmieniło: lepsze przyspieszenie, lepsze właściwości jezdne, więcej adrenaliny i zabawy za kierownicą. I jeszcze legendarny znak rozpoznawczy Abartha: jego dźwięk. Wszystkie te elementy wspierają naszą drogę w kierunku bardziej globalnej obecności marki: Nowy Abarth Pulse w Brazylii to pierwszy etap, następnie przyjdzie czas na etap drugi, wtedy Nowy Abarth 500e dotrze na rynki poza Europą, m.in. do Japonii i Brazylii – dodał Francois.
Szybszy od spalinówki
Abarth 500e jest jak podkreśla producent najbardziej responsywnym Abarthem 500 w historii do jazdy miejskiej. Auto jest o 1 sekundę szybsze od spalinowego Abartha 695 podczas jazdy miejskiej, co oznacza, że przyspiesza o 50% szybciej w zakresie od 20 do 40 km/h niż jego odpowiednik z silnikiem benzynowym. Abarth 500e jest również szybszy poza miastem. W zakresie od 40 do 60 km/h osiąga prędkość docelową w 1,5 sekundy – znacznie szybciej niż jego wersja benzynowa, która pozostaje w tyle o 15 metrów, osiągając 60 km/h sekundę później. Na pustej drodze, w pełni elektryczny Abarth wykonuje manewr wyprzedzania szybciej niż jego wersja benzynowa, osiągając prędkość 100 km/h (zaczynając od 60 km/h), podczas, gdy jego odpowiednik z silnikiem benzynowym porusza się jeszcze z prędkością 91 km/h, z różnicą około 1 sekundy. Podsumowując, na „Misto Alfa Handling Track” w Balocco Nowy Abarth 500e pokonuje 695 o ponad sekundę.
Auto wyposażono w akumulator o pojemności 42 kWh zestawiony z silnikiem elektrycznym, co przekłada się na moc 113,7 kW/155KM i łączy osiągi charakterystyczne dla marki z logo Skorpiona z innowacyjnością mobilności elektrycznej. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 sekund.
Trzy tryby jazdy
Dostępne są trzy tryby jazdy: Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track. Tryb Turismo umożliwia płynne przyspieszanie i zapewnia niższą moc (moc maksymalna 100kW zamiast 113kW, moment obrotowy 220Nm zamiast 235Nm) dla wydajnej jazdy. Tryb Scorpion Street oferuje najwyższe osiągi przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego. Tryb Turismo iScorpion Street został wyposażony w funkcję „one pedal”. Ostatni tryb, czyli Scorpion Track jest przeznaczony dla kierowców poszukujących najwyższych osiągów.
Z mocą do 85kW
W celu maksymalnego skrócenia czasu ładowania, Abarth 500e jest wyposażony w system ładowania o mocy do 85kW, by zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na potrzeby dziennego przebiegu (około 40 km), potrzeba mniej niż 5 minut. Funkcja szybkiego ładowania umożliwia naładowanie akumulatora do 80% w 35 minut.
Abarth nie przestaje brzmieć
Jak zaznacza producent, Abarth 500e jest pierwszym i jedynym samochodem miejskim, który może być wyposażony w generator dźwięku, specjalnie na życzenie klientów, którzy nie chcą rezygnować z sygnatury Abartha – czyli niepowtarzalnego „ryku” Abartha. Generator dźwięku towarzyszy pracy silnika, wiernie odtwarzając dźwięk silnika benzynowego Abartha.