Kluczowym czynnikiem wpływającym na wyniki TME jest wysokie i wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów na zelektryfikowane samochody, które idzie w parze z ciągłą rozbudową gamy nisko- i bezemisyjnych modeli, obejmującej wszystkie najważniejsze technologie elektryfikacji – samochody hybrydowe (HEV), hybrydy plug-in (PHEV), auta elektryczne na baterie (BEV) i pojazdy elektryczne na wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV). Roczna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa wzrosła o +14% rok do roku do poziomu 718 608 aut, co stanowi 66% wszystkich aut dostarczonych klientom przez Toyota Motor Europe. W Europie Zachodniej, obejmującej m.in. całą Unię Europejską, udział zelektryfikowanych pojazdów w sprzedaży firmy wynosi 74%, a na wschodnich rynkach 32%.
– Cieszymy się z kolejnego udanego roku, w którym osiągnęliśmy wzrost sprzedaży i wzmocniliśmy swoją pozycję na rynku, pomimo bardzo trudnych warunków panujących w Europie. Nowe modele, takie jak Yaris Cross i Aygo X, spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem i ogromnym zainteresowaniem naszych klientów, a sprzedaż pozostałych modeli o ugruntowanej pozycji na rynku utrzymała się na wysokim poziomie. W 2023 roku spodziewam się dalszego wzrostu sprzedaży i udziału w rynku w miarę rozszerzania naszej gamy zelektryfikowanych samochodów, opartej na kilku różnych, komplementarnych technologiach. Dla Toyoty będzie to pierwszy pełny rok sprzedaży bZ4X i Corolli Cross oraz okres przygotowań do wprowadzenia na rynek kolejnych nisko- oraz bezemisyjnych produktów. Stopniowo dążymy do realizacji naszych celów w zakresie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, spełniając przy tym wytyczne UE i Wielkiej Brytanii – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
W grudniu 2022 roku, podczas corocznej konferencji Kenshiki, Toyota i Lexus zaprezentowały nowe modele, które w 2023 roku poszerzą ich ofertę zelektryfikowanych samochodów. Toyota Motor Europe podtrzymała swoje wcześniejsze zobowiązanie, że do 2035 roku będzie oferować w Unii Europejskiej wyłącznie bezemisyjne samochody, a ponadto ogłosiła cel osiągnięcia pełnej neutralności węglowej w całej swojej działalności najpóźniej do 2040 roku.
W minionym roku salony opuściło 677 823 zelektryfikowanych samochodów Toyoty, o 16% więcej niż rok wcześniej. Ich udział w całkowitej sprzedaży marki wzrósł do 65%, zaś w Unii Europejskiej i innych krajach Europy Zachodniej do 73%. Na wschodnich rynkach nisko- i bezemisyjne modele stanowiły 32% całkowitej sprzedaży. Najczęściej kupowane zelektryfikowane modele Toyoty to Yaris Hybrid (147 082 egz.), Yaris Cross Hybrid (146 988 egz.), Corolla Hybrid (138 386 egz.), Toyota C-HR Hybrid (108 950 egz.) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (94 447 egz.).